Obok takiego zjawiska trudno przejść obojętnie. Gra mobilna „Pokémon Go” miała swą premierę w lipcu i błyskawicznie podbiła świat. Do tej pory została ściągnięta ponad 130 mln razy. Sama aplikacja jest darmowa, ale można dokupić dodatkowe opcje, co daje producentowi ponad 10 mln dolarów przychodu dziennie. W mediach pojawiły się niezliczone doniesienia o tłumach ludzi uganiających się za wirtualnymi potworkami, a także o wypadkach wśród graczy. Artykuł o fenomenie Pokémonów, którego jestem współautorem można przeczytać w najnowszym numerze “Focusa”.
Z jednej strony „Pokémon Go” to połączenie znanych już elementów – koncepcji rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality – AR) i barwnego świata Pokémonów, który zdobył ogromną popularność kilkanaście lat temu na różnych platformach: od gry wideo i animowanego serialu po grę karcianą i figurki dla kolekcjonerów. Z drugiej jednak to prawdziwy przełom w dziedzinie AR, która do tej pory była ciekawym, ale mało znaczącym elementem technologicznego krajobrazu.
Skąd wzięła się ogromna popularność „Pokémon Go”? I w jakim kierunku będą rozwijać się technologie rzeczywistości rozszerzonej? O tym opowiedzą Magdalena Ostoja-Chyżyńska, założycielka organizacji Human Tech Art i Maciej Schmidt, właściciel firmy MASKOM.PL specjalizującej się w technologii AR.
Przy okazji polecam archiwalne audycje o rzeczywistości rozszerzonej (z 2014 r.) i wirtualnej, nieznanych obliczach gier komputerowych, interfejsach mózg-komputer, kreatywnym kodowaniu i nowych technologiach w modzie.
Czy tak będzie wyglądać granie w „Pokémon Go” w niedalekiej przyszłości?
Mam nadzieję, że jednak nie 😉
Nowego odcinka “Człowieka 2.0” możecie posłuchać 27 sierpnia po godz. 20 na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępny jako podcast na stronie archiwum audycji oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Kompletny spis odcinków znajdziecie na stronie WikiRadia. Zapraszam!