Do niedawna wydawało się, że firma czy biznesmen najpierw musi odnieść sukces, a dopiero potem może przeznaczyć część swych dochodów na cele dobroczynne. Tak wyglądało to w przypadku Billa Gatesa czy Marka Zuckerberga. Podobnie jest w przypadku dużych korporacji, które coraz częściej angażują się w działania społecznie odpowiedzialne, np. otwierając działy CSR (Corporate Social Responsibility).
Jednak na rynku coraz częściej pojawiają się startupy, które od początku nastawione są na rozwiązanie jakiegoś problemu: społecznego, ekologicznego czy ekonomicznego. Owszem, chcą przy okazji zarabiać pieniądze, ale nie za wszelką cenę. Młodzi przedsiębiorcy coraz częściej godzą się na to, że zarobią mniej, ale sprawiedliwie wynagrodzą współpracowników i wykonają pracę ważną dla społeczeństwa.
Skąd wziął się ten trend i jaka jest jego przyszłość? O tym opowiedzą moi goście w studiu TOK FM:
- Aga Osytek, przedsiębiorczyni społeczna,
- Mateusz Kusznierewicz, żeglarz, biznesmen, ambasador projektu The Venture,
- prof. Bolesław Rok, dyrektor Centrum Etyki Biznesu i Innowacji Społecznych Akademii Leona Koźmińskiego.
Przy okazji polecam archiwalne audycje o pokoleniu Y, technologiach dla niepełnosprawnych, odpowiedzialnym projektowaniu, ekonomii społecznej, crowdfundingu udziałowym i ekonomii współpracy.
Nowego odcinka “Człowieka 2.0” możecie posłuchać 12 listopada po godz. 20 na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępny jako podcast na stronie archiwum audycji oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Kompletny spis odcinków znajdziecie na stronie WikiRadia. Zapraszam!