Pierwsze skojarzenie ze słowem “crowdsourcing” to z reguły Wikipedia – encyklopedia tworzona wspólnymi siłami przez internautów. Jest ona fenomenem sama w sobie. Poświęciłem jej jedną z audycji, ale wiem też, że na Wikipedii “mądrość tłumu” się nie kończy.
Coraz częściej pojawiają się inicjatywy, które angażują szerokie rzesze internautów wspólnie tworzących nową jakość. To powszechna praktyka w mediach społecznościowych, takich jak Facebook. Crowdsourcingu może użyć bank, by poprawić jakość swych usług (vide Bank Pomysłów BZ WBK). Albo władze miasta, pragnące zaangażować obywateli w proces współdecydowania o jego rozwoju – tu przykładem może być Otwarta Warszawa. A nawet naukowcy, potrzebujący pomocy w badaniach, co opisała Aleksandra Stanisławska w artykule “Internetowi łowcy odkryć“.
Temat ciekawy, podobnie jak moi goście w studiu:
- Maria Wasilewska, specjalistka od społeczności z 121PR,
- prof. Dariusz Jemielniak, kierownik Katedry Zarządzania Międzynarodowego Akademii Leona Koźmińskiego,
- Jan Kasprzycki-Rosikoń z firmy MillionYou.
Zachęcam do przypomnienia sobie archiwalnych odcinków audycji o crowdfundingu, start-upach i podróżowaniu. Polecam też książki autorstwa dwóch moich rozmówców: „Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek” i „Życie wirtualnych dzikich. Netnografia Wikipedii, największego projektu współtworzonego przez ludzi“.
Audycji “Człowiek 2.0” możecie posłuchać 16 sierpnia po godz. 20 na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępna jako podcast na stronie archiwum oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Zapraszam!