Termin „design thinking” robi ostatnio karierę nie tylko w środowisku szeroko rozumianych projektantów. Tą metodą posługują się coraz częściej menedżerowie, naukowcy, a nawet działacze społeczni. W założeniu ma ona pobudzać innowacyjność na różne sposoby. “Wszyscy mamy swą twórczą stronę, która może rozkwitnąć w sprzyjającej kulturze firmy: kulturze wspierającej podejmowanie ryzyka i szalone idee oraz tolerującej zdarzające się od czasu do czasu niepowodzenia” – piszą Thomas Kelley i Jonathan Littman, autorzy książki „Sztuka innowacji”.
Na czym polega ta metodologia? O tym opowiedzą moi goście w studiu TOK FM: Joanna Zabawa, założycielka Maker Space w Krakowie, trenerka i popularyzatorka design thinking oraz Bartosz Balewski, konsultant UX. Więcej o trendach w projektowaniu będzie można się dowiedzieć podczas Copernicus Festival, który odbędzie się w Krakowie w dniach 17-22 maja.
A to klasyczny już przykład zastosowania design thinking do projektowania wózka sklepowego:
Przy okazji polecam archiwalne audycje o nowych technologiach w sztuce i projektowaniu, projektowaniu doświadczeń, projektowaniu cywilizacji, odpowiedzialnym projektowaniu, korzyściach z porażki, ekonomii współdzielenia i poznawaniu konsumenta, a także artykuł “Lepszy świat nie wydarzy się sam, trzeba go zaprojektować“.
Nowego odcinka “Człowieka 2.0” możecie posłuchać 14 maja po godz. 20 na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępny jako podcast na stronie archiwum audycji oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Kompletny spis odcinków znajdziecie na stronie WikiRadia. Zapraszam!