Sednem problemu jest błąd systemowy związany z funkcją Storage.setValue() na platformie Connect IQ firmy Garmin. Deweloperzy twierdzą, że ten błąd występuje, gdy aplikacje lub tarcze zegarka próbują zapisać dane za pomocą tej funkcji. Gdy to nastąpi, dotknięte tarcze zegarka ulegają awarii i czasami mogą powodować awarię innych tarcz zegarka do czasu ponownego uruchomienia urządzenia. Jednak nawet po ponownym uruchomieniu problem często powraca.
Masz zegarek Garmin? Czy można coś zrobić?
Od sierpnia zgłoszono aż 400 tysięcy awarii. Oprócz wspomnianych modeli problem ten zaobserwowano także w modelach Fenix 7. W przypadku wszystkich pojawia się on wraz z wersjami oprogramowania układowego 11.16, 20.29 i innymi. Użytkownicy wyładowują swoje frustracje online. Niektórzy twierdzą, że awarie zdarzają się losowo, podczas gdy inni zauważają je po otrzymaniu powiadomień. Kilku próbowało zmienić tarczę zegarka, ale to nie zawsze rozwiązało problem.
Deweloperzy również nie wiedzą, co robić. Wielu z nich publikuje szczegółowe dzienniki i raporty o awariach, mając nadzieję, że Garmin szybko zajmie się błędem. A sam producent przyznaje, że problem istnieje i cały czas trwają aktywne badania mające na celu odnalezienie jego przyczyny. Przypomnę – zaczęło się to w sierpniu, mamy grudzień.
Czytaj też: Garmin aktualizuje aplikację Connect. Nadchodzą spore zmiany
Jedyne jak na razie wyjście, to po prostu zrestartowanie zegarka Garmin po jego zawieszeniu. Ale jak wspominam na wstępie – kłopot może pojawić się ponownie. Dopóki producent nie wyda aktualizacji oprogramowania, która skutecznie naprawi ten błąd, użytkownicy i programiści będą musieli radzić sobie z awariami.