Michał Słotwiński, menedżer, lider i ekspert od ponad dziesięciu lat związany z branżą contact center, w swojej debiutanckiej książce przygląda się naturalnej, ludzkiej skłonności do oszczędzania energii. Na co dzień raczej nie zwracały na to uwagi, jednak jest to powód, dla którego nie robimy rzeczy, które powinniśmy robić lub wybieramy łatwiejszą drogę podczas realizacji danego zadania. Jak dowiadujemy się z książki „Zasada najniższej energii”, ta tendencja ma ogromny wpływ na naszą komunikację, kształtowanie dobrych i złych nawyków, sposobu, w jaki łączymy się w pary i grupy, a nawet jak sprzedajemy i kupujemy. Skłonność do oszczędzania energii ma znaczenie również w tym, jak projektujemy nasze otoczenie, zarządzamy swoimi zespołami czy też podlegamy zarządzaniu jako podwładni.
Zrozumienie samego mechanizmu nie wystarczy, bo trzeba też odkryć, jak można go wykorzystać. Dzięki analizie tego zjawiska dowiesz się między innymi:
• Jak drogą najmniejszego oporu poprowadzić klienta do decyzji o kupnie.
• Jak reklamować, by być zauważonym i skłonić do działania.
• W jaki sposób ustalać zasady, które będą przestrzegane.
• Jak kształtować nawyki swoje i innych.
• W jaki sposób formułować pytania, by uzyskać prawdziwą i precyzyjną odpowiedź.
• Czemu łatwiej jest być szefem despotą i czemu warto nim jednak nie być.
• Jak szybko dostać odpowiedź na email.
Ta książka skierowana jest do każdego, kto chce doskonalić swoje zdolności komunikacyjne, sprzedażowe, przywódcze i strategiczne oraz pragnie lepiej zrozumieć motywacje, które stoją za ludzkimi decyzjami. Autor postarał się nawet, by treść została przekazana w odpowiedni sposób – książkę łatwiej jest kontynuować niż przerwać czytanie. Podzielono ją na krótkie rozdziały i podrozdziały, co sprzyja zachowaniu uwagi, a odniesienia, ciekawostki i obrazkowe przykłady utrzymują zainteresowanie czytelnika swoją różnorodnością. Książkę uzupełniono również o notatki ułatwiające powrót do najważniejszych zagadnień i wniosków.
Książka „Zasada najniższej energii. Dlaczego nam się nie chce i jak to wykorzystać w komunikacji, zarządzaniu, marketingu i sprzedaży” dostępna jest już w sprzedaży od 10 marca w cenie 44,90 zł.