YouTube wprowadza godzinne, niemożliwe do przeskoczenia reklamy? Może być nieprzyjemnie…

Google ma już dość użytkowników YouTube, którzy korzystają z blokad reklam i podejmuje działania w celu wyciągnięcia od nich jeszcze większych przychodów. Ilość reklam przerywających oglądane klipy już jest irytująca, a coraz częściej pojawiają się informacje o ich nowym rodzaju – potrafią trwać nawet… 58 minut i są nie do przeskoczenia.
YouTube wprowadza godzinne, niemożliwe do przeskoczenia reklamy? Może być nieprzyjemnie…

Reklama mając 58 minut długości? To jakaś paranoja, ponieważ zazwyczaj na platformie oglądamy klipy mające kilka-kilkanaście minut długości. A nawet jeśli oglądasz nagrania mające ich kilkadziesiąt, taka długość reklam i tak sprawia, że nie ma sensu kontynuować. Ktoś napisał nawet, że miał reklamę dziewięćdziesięciominutową, jednakże nie dało się tego zweryfikować.

YouTube wymusza subskrypcję długimi reklamami?

Na Reddicie jeden z użytkowników pokazał zrzut ekranu 58-minutowej reklamy niemożliwej do pominięcia, co skłoniło komentujących do podzielenia się własnymi doświadczeniami z takimi zjawiskami na YouTube. Podsumowując: mogą one trwać od kilku minut do nawet godziny. Serwis Android Authority informuje, że Google potwierdziło represje wobec użytkowników YouTube, którzy używają blokad reklam.

Oświadczenie właściciela YouTube brzmi: “Reklamy są dla naszych twórców życiodajną liną ratunkową, która pomaga im prowadzić i rozwijać ich biznesy. Dlatego korzystanie z blokad reklam narusza warunki korzystania z usługi YouTube. Rozpoczęliśmy globalną akcję, aby zachęcić widzów z włączonymi blokadami reklam do zezwalania na reklamy w YouTube lub wypróbowania YouTube Premium, aby korzystać z treści bez reklam”.

YouTube

Czytaj też: Użytkownicy YouTube Premium otrzymają zestaw eksperymentalnych funkcji

Zwykle niemożliwe do pominięcia reklamy na YouTube są ograniczone do 15 sekund. Jednak Google przyznaje, że podejmuje wysiłki, aby zidentyfikować użytkowników blokujących reklamy i zniechęcić ich do korzystania z blokerów reklam podczas oglądania filmów na platformie. Jednym ze sposobów na to są właśnie takie długie reklamy. W przypadku użytkowników, którzy nadal blokują reklamy, Google zastrzega sobie prawo do wyłączenia odtwarzania wideo. Firma podkreśla, że ​​jest to ostateczność dla najbardziej upartych blokerów reklam.

Bez blokady reklam masz dwie opcje: zaakceptować istnienie zarówno pomijalnych, jak i nie pomijalnych reklam przed i w trakcie filmów na YouTube lub zapłacić za YouTube Premium.