X podnosi ceny subskrypcji Premium+ na całym świecie. Mocno podnosi

X ogłosiło, że podniesie ceny subskrypcji Premium+ na całym świecie. Nowa struktura wchodzi od dzisiaj – nowi abonenci będą musieli natychmiast zapłacić zmienione stawki. Jeśli jednak jesteś obecnym abonentem X Premium+ i Twój kolejny cykl rozliczeniowy rozpocznie się przed 20 stycznia 2025 r., Twoje ceny pozostaną takie same, a nowe ceny będą obowiązywać dopiero w kolejnym cyklu rozliczeniowym.
X
X

Podobno nowa struktura cenowa X Premium+ weszła z powodu wprowadzenia znaczących zmian dla poziomu Premium+. Subskrybenci mogą cieszyć się serwisem całkowicie wolnym od reklam, co zapewnia nieprzerwane przeglądanie. Ponadto zyskują również dostęp do niektórych ekskluzywnych funkcji, takich jak “Radar”, który będzie korzystał z priorytetowego wsparcia @Premium i dostępu do zaawansowanych możliwości Grok AI.

X niby to samo, ale jednak drożej

Wraz z wejściem w życie nowych cen, subskrypcja Premium+ w USA, która wcześniej kosztowała 16 USD za miesiąc, będzie teraz kosztować 22 USD miesięcznie (a więc zmiana o 37,5%). Ponadto roczny koszt subskrypcji wzrósł ze 168 USD do 229 USD. Jednak X nie zmienił struktury cenowej podstawowej subskrypcji i zaczyna się ona od 3 USD. Jak zauważył Tech Crunch , w niektórych krajach wzrost cen jest wyraźny. Na przykład subskrypcja Premium+ w Nigerii wzrosła z ₦7300 do ₦34000/miesiąc (zmiana aż o 365,75%). Z kolei użytkownicy w Turcji będą musieli zapłacić 770 lir za miesiąc za subskrypcję Premium+, w porównaniu z dotychczasowymi 300 lirami /miesiąc (zmiana o 156,67%).

A jak nowe ceny wyglądają u nas? Roczny abonament Premium+ to wydatek 930 złotych. Jeden miesiąc zwykłego premium to zaledwie 13,50 zł.

Czytaj też: Google powalczy z wyszukiwarką ChatGPT – wprowadza do swojej tryb SI

Jak można przeczytać na stronie X, podniesienie stawek ma lepiej wspierać twórców: “Twoja subskrypcja teraz bardziej bezpośrednio zasila nasz rozwijający się program twórców. Zmieniliśmy nasz model podziału przychodów, aby nagradzać jakość treści i zaangażowanie, a nie tylko wyświetlenia reklam. Opłata za subskrypcję Premium+ przyczynia się do tego nowego, bardziej sprawiedliwego systemu, w którym zarobki twórców są powiązane z ogólną wartością, jaką wnoszą do X, a nie z wyświetleniami reklam”.