W połowie marca wystartowała ekologiczno-komercyjna akcja pod hasłem Boxed Water Is Better. Jej organizatorzy – młodzi przedsiębiorcy: Kevin Hockin (26) i Benjamin Gott (27) informują, że częściowo jest to również projekt artystyczny, a nawet charytatywny. Mieszkańcy Stanów Zjednoczonych codziennie wyrzucają 30 mln plastikowych butelek, z których zaledwie 14% jest ponownie przetwarzana. Natomiast innowacyjne, kartonowe opakowania są w 90% produkowane z surowców odnawialnych, a zużycie energii i emisja gazów cieplarnianych podczas ich produkcji i transportu są o wiele niższe, niż w przypadku plastikowych opakowań.
Firma Boxed Water Is Better informuje na swojej stronie internetowej, że 20% swojego zysku ze sprzedaży wody w kartonowych opakowaniach przeznaczy na ekologię, 10% odda fundacjom ochrony wody, a kolejne 10% przeznaczy na sadzenie drzew. Cena jednolitrowego kartonu wody wynosi 1,5 USD.
Projekt ma wielu zwolenników, lecz są również sceptycy, którzy twierdzą, że karton w połączeniu z plastikowym korkiem przetworzyć o wiele trudniej, niż się wydaje. Nie do końca ekologiczny jest także sposób produkcji: Woda jest oczyszczana i rozlewana do kartoników w stanie Minnesota, a kartoniki produkowane są w Vancouver. Firma podkreśla jednak, że taki sposób jest tymczasowy i obiecuje, że szuka lepszego rozwiązania. JSL
źródło: boxedwaterisbetter.com