Polacy licznie wsparli projekt budowy hoteli dla owadów zapylających w polskich miastach. Udało się uzbierać fundusze na 100 takich budowli, które powstaną na wiosnę przyszłego roku.
W ramach projektu „Adoptuj Pszczołę”, 5 września 2013 roku, Greenpeace uruchomił specjalną stronę internetową, na której można było „adoptować pszczołę” i w ten sposób wesprzeć projekt. Każda sfinansowana “adopcja” odsłaniała jednocześnie fragment obrazka legendy polskiego komiksu, Tadeusza Baranowskiego, autora znanych historii obrazkowych, jak “Antresolka Profesorka Nerwosolka” czy “Skąd się bierze woda sodowa”. Celem było uzbieranie pieniędzy na budowę 100 hoteli i odsłonięcie całego obrazka. Hotel dla owadów zapylających to specjalna konstrukcja wybudowana w celu stworzenia schronienia i miejsca do rozmnażania się owadów zapylających.
Projekt „Adoptuj Pszczołę” od początku cieszył się ogromnym powodzeniem, w ciągu pierwszej doby udział wzięło w nim niemal 2500 osób. Przez miesiąc wpłat dokonało 5100 osób, wpłacając średnio 15,6 zł. Z 40 000 użytkowników, którzy odwiedzili stronę, wpłat dokonał co 9 odwiedzający. Przez miesiąc uzbierano 80 000 złotych!
„Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w naszą akcję. Owady zapylające pomagają nam swą niestrudzoną, darmową pracą przy zapylaniu i dobrze, że możemy im się odwdzięczyć. Dzięki szczodrości Polaków mamy już fundusze na budowę hoteli. Teraz pozostaje zakasać rękawy i na wiosnę ruszamy z budową” – mówi Katarzyna Jagiełło, koordynatorka projektu z ramienia Greenpeace Polska.
Podczas 4 tygodni trwania projektu „Adoptuj Pszczołę”, odbyło się również wiele wydarzeń towarzyszących, w tym uroczyste otwarcie pierwszego hotelu na warszawskim Polu Mokotowskim, którego dokonał aktor, Marcin Bosak, a także „Rowerowy Taniec Dzikich Zapylaczy”, czyli przejazd przez Warszawę rowerzystów w strojach pszczół i owadów zapylających. W akcję włączyło się również wiele znanych osób, m.in. Paulina i Natalia Przybysz, Marika, Agnieszka Kręglicka, Zbigniew Wodecki, komiksowy bohater Jeż Jerzy oraz liczne stowarzyszenia i inicjatywy, takie jak tobee.pl, Zmiana Organizacji Ruchu i Cohabitat. Partnerem projektu był dystrybutor filmowy Against Gravity, który na cele kampanii zdecydował się przekazać złotówkę od sprzedanego biletu na film dokumentalny „Więcej niż miód”, w ramach premiery którego miał miejsce koncert charytatywny Rity Pax (nowy projekt Pauliny Przybysz).
Więcej informacji www.adoptujpszczole.pl