Materiałem, który przebojem zdobywa serca świadomych klientów jest bez wątpienia wełna merino. To oczywiście naturalny materiał pochodzący od owiec rasy Merynos, które wykształciły runo o niezwykłej delikatności i wyjątkowych właściwościach. Odzież produkowana z wełny merino jest przede wszystkim termoaktywna i pozwala ciału naturalnie regulować temperaturę – gdy jest zimno zatrzymuje ciepło blisko ciała, a gdy jest ciepło, pozwala mu naturalnie się wentylować. Warto też wiedzieć, że wełna merino ma naturalne właściwości antybaketryjne (naturalnie oczyszcza się w kontakcie z tlenem), potrafi odprowadzać wilgoć i… w ogóle nie gryzie!
Wszystkie powyższe właściwości sprawiają, że funkcjonalna odzież wykonana z wełny merino jest od bardzo dawna popularna wśród sportowców, a dziś coraz odważniej wkracza również do codziennego życia.
paterns – polska marka uszyta z wełny merino
Marka powstała w 2017 roku z inicjatywy dwóch sióstr – Kasi, malarki, i Izy, muzyczki. To rodzinne przedsięwzięcie wyrosło na gruncie miłości do sztuki, natury, aktywnego wypoczynku i…wyjątkowej wełny merino.
To właśnie paterns jako pierwsza marka odzieżowa na świecie zaoferowała ubrania ze 100% merino, zadrukowane we wzory. Dzięki wzorom marka zyskała niepowtarzalny i niepodrabialny charakter oraz rozpoznawalność. Dodatkowego smaczku dodaje fakt, że wszystkie wzory paterns wychodzą spod ręki założycielki i CEO marki, czyli Kasi Lamik – malarki, absolwentki katowickiej ASP.
Poznajcie historię paterns!
Merino – znak rozpoznawczy paterns
7 lat temu marka zaczynała od asortymentu składającego się z 3 T-shirtów i dziecięcych body (oczywiście z merino). Dziś oferuje pełną gamę produktów, od bielizny termokatywnej damskiej, męskiej i dziecięcej, aż po dresy, odzież sportową i wszystkie akcesoria, na czele z czapkami. Niezmiennie wszystkie produkty mają wspólny mianownik. Wszystkie są wykonane z wełny merino i wszystkie mają być wygodne, funkcjonalne oraz… atrakcyjne wizualnie.
Rosnąca popularność w Polsce i ekspansja zagraniczna
Dynamika rozwoju paterns imponuje. Marka szybko zdobywa nowych klientów nie tylko w Polsce, ale także na rynkach zagranicznych. Produkty paterns są już dostępne w Czechach, Słowacji i Rumunii, a plany na przyszłość obejmują kolejne kraje.
Zainteresowanie marką rośnie również dzięki pozytywnym opiniom klientów, którzy doceniają nie tylko jakość produktów, ale także filozofię stojącą za ich tworzeniem.
Połączenie eksperckiej wiedzy i treści edukacyjnych podanych w niebanalny, często żartobliwy sposób, nadaje paterns wyjątkowości. W mediach społecznościowych zespół dzieli się nie tylko wiedzą na temat merino, ale pokazuje też codzienne życie rodzinnej firmy, a to przy okazji pozwala budować społeczność, która podziela wartości marki.
Przygoda z wełną merino
Choć wełna merino znana jest od lat, dopiero niedawno zyskała dużą popularność. Dlaczego tak się stało? W erze rosnącej świadomości ekologicznej coraz bardziej troszczymy się o środowisko, a planeta jasno daje nam do zrozumienia, że czas skończyć z nadprodukcją i jednorazową modą. Ubrania na jeden sezon, często wytwarzane w nieetycznych warunkach, ustępują miejsca bardziej jakościowym produktom wytwarzanym w zrównoważony sposób. Minimalistyczny styl życia doskonale współgra z ubraniami z wełny merino.
Ubrania z wełny merino są wyjątkowe dzięki swym naturalnym właściwościom termoregulacyjnym – chłodzą latem, grzeją zimą. Oddychają, odprowadzając wilgoć, szybko schną i neutralizują zapachy. Są miękkie, lekkie, niegryzące oraz biodegradowalne, co czyni je świetnym wyborem na każdą porę roku.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o wełnie merino to zajrzyj na stronę paterns lub na social media marki.