Gracze będą mogli zmierzyć się tu z najciekawszymi i najwyższymi szczytami górskimi świata (w tym m.in. Mount Everest, Broad Peak i K2), a twórcy obiecują bardzo wysoki poziom realizmu i zróżnicowaną rozgrywkę z żywiołem.
“Dla wielu osób góry, szczególnie te najbardziej tajemnicze i niedostępne, są jak magnes. W naszej grze chcemy jak najlepiej przedstawić fascynującą pasję, jaką jest wspinaczka wysokogórska. Stawiamy na realizm i dokładne odwzorowanie elementów wpływających na przebieg takich wypraw. W pracach nad grą inspirujemy się literaturą dotyczącą tego tematu. Planujemy też dodatkowe konsultacje z ekspertami.” – powiedział Jakub Bąk, CEO Art Games Studio S.A.
Symulator wspinaczki ma koncentrować się na jednoosobowej rozgrywce, której istotą będzie nie tylko samo zdobywanie górskich szczytów, ale i kompletny proces planowania i przygotowań do wysokogórskiej wyprawy. Każdy szczyt będzie miał inny poziom trudności i charakterystyczne wyzwania, typu lawiny, czy ekstremalnie strome ściany, a w grze nie zabraknie również innych elementów strategicznych – poza górskimi masywami gracz będzie musiał stawić czoła również codziennej rzeczywistości wspinaczy, starając się o pozyskanie sponsorów dla swoich wypraw, kompletując odpowiedni sprzęt, czy planując zapasy żywności.
Dynamikę całej rozgrywki będą dodatkowo podkręcać również zdarzenia losowe, na przykład załamania pogodowe albo powstawanie lodowych szczelin.