Święta to w teorii czas rodzinny, jednak dobrze wiemy, jak wygląda to w praktyce. W domu mamy sporo przygotowań, a w wielu firmach często panuje bardziej napięta atmosfera związana z nadchodzącymi dniami wolnymi i końcem roku. Całe to zamieszanie zdecydowanie nie sprzyja zacieśnianiu więzi. Inicjatywa „Słodkie usprawiedliwienie” ma za zadanie to zmienić i w efekcie zacieśnić więzi między pracownikami, pracowniczkami i ich bliskimi. Tak samo, jak w zeszłym roku, dzieci mają napisać usprawiedliwienia swoim opiekunom w formie listów do Firmowego Mikołaja. Taka słodka korespondencja ma umożliwić ich rodzicom skorzystanie z dodatkowego czasu wolnego, wykorzystanego na rodzinne aktywności.
Słodkie Usprawiedliwienie to stworzona przez naszą załogę inicjatywa, w którą może się zaangażować każda firma. Wpisuje się ona w założenia celu wyższego istnienia Wedla tj. zaangażowanie w budowanie i wzmacnianie relacji międzyludzkich poprzez promowanie spędzania czasu razem. Akcja jest także odpowiedzią na niepokojące zjawisko osamotnienia, mające swoje odzwierciedlenie m.in. w wynikach raportu Fundacji Unaweza „Młode Głowy”, które wskazują na to, że 37,5% młodych ludzi odczuwa samotność – tłumaczy Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający firmy Wedel.
Przekształć miejsce pracy w pracownię Mikołaja i dołącz do akcji “Słodkie usprawiedliwienie“
Samotność wśród młodych ludzi oraz presja związana z zachowaniem równowagi między życiem zawodowym i prywatnym wśród rodziców to ogromny problem, którego skala wciąż się powiększa. Dlatego właśnie tego typu inicjatywy są bardzo istotne, nie tylko w kontekście zbliżających się świąt. Wedel zachęca firmy i organizacje, by popularyzowały Słodkie Usprawiedliwienia, tym samym wspierając pracowników w budowaniu relacji społecznych i rodzinnych.
W całej akcji chodzi o to, żeby zaangażować nie tylko rodziców i ich dzieci, ale też pracodawców i przedsiębiorców, którzy coraz częściej odchodzą od chłodnego modelu relacji biznesowych w nowoczesnych firmach, zastępując je bardziej ludzkimi relacjami, nastawionymi na tworzenie trwałych więzi. Jeśli kolejne organizacje będą włączać się w tę inicjatywę, będzie to świetna okazja do dodatkowej aktywności pracowniczej, skutkującej zmniejszeniem dystansu między nimi, ale też między pracownikami i osobami zarządzającymi. W tym scenariuszu to osoba decyzyjna wciela się w rolę Firmowego Mikołaja, do którego trafiają listy od dzieci pracowników.
Jesteśmy dumni, że akcja „Słodkie Usprawiedliwienie” ma już drugą, tym razem świąteczną odsłonę. Nasza inicjatywa nie tylko promuje wartości rodzinne i zacieśnianie więzi z najbliższymi, ale również ma przypominać o potrzebie zachowania równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Serdecznie zachęcam wszystkie firmy do włączenia się w akcję! Szefowie i Szefowe stają się w tym czasie Firmowymi Mikołaj(k)ami, którzy mogą wręczyć swoim pracownikom i pracowniczkom coś, czego ten tradycyjny Mikołaj nie jest w stanie – dodatkowe chwile na budowanie wspomnień z dziećmi. Wierzymy, że w ten sposób dotrzemy z tym ważnym przekazem do osób decyzyjnych w firmach, zachęcimy dorosłych do większej uważności i spędzania jakościowego czasu z najbliższymi, a dzieciom podarujemy piękne chwile. Dzięki wspólnym wysiłkom możemy uczynić ten świat odrobinę lepszym miejscem – z przyjemnością – dodaje Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający firmy Wedel.
Celem inicjatywy jest również przypomnienie, jak istotny jest CZAS RAZEM. Te dwa słowa nie są pisane wielkimi literami bez powodu. Chociaż wiemy, co to oznacza, często nie umiemy tej wiedzy wykorzystać w życiu. E.Wedel, poprzez akcję „Słodkie Usprawiedliwienie” chce nam pokazać, jak jest to istotne. Wspólnie spędzony czas przyczyni się do poprawy jakości życia i zwiększenia poczucia przynależności w rodzinie. Akacja ma również przeciwdziałać wypaleniu rodzicielskiemu, często wynikającemu z presji zawodowej i braku czasu dla najbliższych. Jest to rosnący problem, więc takie akcje są niezwykle istotne, zwłaszcza że w przyszłości wspólny czas będzie przynosił korzyści dzieciom i dorosłym.