W czerwcu Polacy najchętniej kupowali telewizory Samsung
Firma badawcza GfK przedstawiła dane dotyczące sprzedaży telewizorów w czerwcu bieżącego roku. Nieprzerwanie największą popularnością cieszą się modele od Samsunga, co potwierdza fakt, że wśród pierwszych dziesięciu najchętniej kupowanych telewizorów aż 5 stanowiły urządzenia południowokoreańskiego giganta. Natomiast w pierwszej dwudziestce było ich już 10. To dobitnie pokazuje, iż Polacy mają swoje upodobania, a Samsung wie, jak się w nie wpasować.
Jeśli zerkniemy na dane dotyczące konkretnych modeli, tutaj najczęściej wybieranym telewizorem okazał się QLED Q77B w rozmiarze 65 cali, charakteryzujący się korzystnym stosunkiem ceny do możliwości. Sprawdzi się zarówno w salonie fanów sportu, filmów oraz wirtualnej rozgrywki. Za najlepsze wrażenia odpowiada Procesor AI Quantum 4K. technologia głębokiego uczenia, w którą wyposażono ten układ, precyzyjnie optymalizuje i ulepsza oglądane treści, natomiast inteligentne skalowanie zapewnia świetną rozdzielczość, jak najbardziej zbliżoną do 4K.
Kolejnym interesującym modelem, który zyskał przychylność Polaków, znajdując swoje miejsce w pierwszej dwudziestce, okazał się przedstawiciel telewizorów OLED – model Samsung S95B w rozmiarze 65”. Ta seria jest nadal dość świeża na naszym rynku, bo zadebiutowała w Polsce dopiero w ubiegłym roku. Charakteryzuje się głęboką czernią, czystą bielą i pełną paletą żywych kolorów, a za ich wierne odwzorowanie ręczy certyfikat „Zweryfikowane przez PANTONE”. Z kolei udoskonalony proces skalowania do jakości zbliżonej do 4K sprawia, że obraz jest bardziej szczegółowy i realistyczny. Wrażenia wizualne dodatkowo potęguje Laserowy Design, który powoduje, że ekran prezentuje się wyjątkowo elegancko i minimalistycznie.
Jak sami widzicie, większe ekrany stają się coraz popularniejsze w naszym kraju. Wcześniej chętniej wybieraliśmy modele z ekranem o przekątnej 55”, ale to się zmieniło. Z danych firmy badawczej GfK wynika bowiem, że wśród 20 najchętniej kupowanych w czerwcu telewizorów, aż 25% stanowiły te z ekranem o przekątnej 65”, a wśród nich cztery sygnowane były logiem Samsunga. Telewizory z ekranami 55 cali stanowiły także ¼ kupowanych telewizorów, a wśród nich znalazły się trzy firmy Samsung. Tymczasem z wewnętrznych danych Samsunga wynika, że w pierwszym półroczu tego roku najchętniej kupowaliśmy modele o przekątnej 65 cali – dwa pierwsze miejsca zajęły OLED Samsung S95B i Samsung QLED Q77B.
Wszystko wskazuje na to, że ten trend będzie się tylko umacniał. Jeszcze w 2018 roku duże ekrany stanowiły jedynie 6% wszystkich kupowanych telewizorów Samsunga, ale z każdym kolejnym rokiem się to zmienia. Trudno się zresztą temu dziwić. Technologie wykorzystywane przez producentów wciąż są ulepszane, poza tym, na większym ekranie po prostu widać więcej, co w połączeniu z wyrazistszymi detalami i głębszymi kolorami, przekłada sią na o wiele wyższy poziom rozrywki.
Trend ten potwierdzają również dane firmy badawczej Omdia – klienci coraz częściej będą stawiali na telewizory o większych przekątnych, a cykl ich wymiany skróci się z 6-7 lat do 4-5 lat. Nie trzeba jednak sprawdzać żadnych statystyk, wystarczy spojrzeć na oferty poszczególnych producentów, w tym również Samsunga, który do sprzedaży wprowadził nawet modele o przekątnej 98”. Większa dostępność telewizorów z dużymi ekranami potwierdza, że klienci są bardziej nimi zainteresowani.
To nieodwracalny trend, bo odbiorcy końcowi nie wrócą do mniejszych rozmiarów – uważa David Hsieh, starszy dyrektor w dziale badawczym firmy Omdia.