The Fun Theory to ciekawa inicjatywa Volkswagena. Producent samochodów postanowił dowieść, że istnieje cała masa prostych i wesołych metod służących temu, aby zmotywować ludzi do zmiany swojego zachowania na lepsze. Jedną z takich metod VW zademonstrował niedawno w Szwecji. W Sztokholmie na stacji metro przy placu Odenplan, obok ruchomych schodów, pojawiły się we wrześniu dość niecodzienne schody tradycyjne o nazwie Pianotrappan. Niecodzienność ich polega na tym, że każdy ze schodków zamienił się w klawisz fortepianu, a przy nastąpieniu na niego nogą wydawał nawet dźwięk odpowiedniej wysokości!
W jaki sposób ludzie zareagowali na klawiaturę zamiast schodów? Popatrz na film.
Celem przedsięwzięcia było zasugerowanie ludziom, że korzystanie ze zwykłych schodów jest o wiele bardziej zdrowe, niż z ruchomych. Na wyniki doświadczenia nie trzeba było długo czekać – po klawiszach zaczęło chodzić 66% więcej przechodniów.
Pianotrappan to nie pierwszy sposób VW na poprawę zachowania ludzi. Poprzednią metodą był najgłębszy na świecie kosz na śmieci. Za sprawą zwykłego urządzenia elektronicznego zwykły kosz zmienił się w pojemnik o olbrzymiej głębokości, co potwierdzał dźwięk towarzyszący spadaniu wrzuconego śmiecia na jego dno. Był to dźwięk, jaki – zwłaszcza w kreskówkach – wydaje przedmiot rzucony z dużej wysokości i gwałtownie uderzający o ziemię. W ciągu jednego dnia – jak informują autorzy inicjatywy – do ‘przepastnego’ kosza wrzucono aż 72 kg śmieci, podczas gdy normalne kosze zbierają przeciętnie 31 kg odpadków. Oto w jaki sposób można przekonać ludzi, żeby wrzucali odpadki do kosza, a nie na chodnik – popatrz na film. JSL
źródło: www.rolighetsteorin.se