Pod względem wizualnym Tesseract wyłamuje się z typowego designu skuterów elektrycznych. Większość modeli na rynku charakteryzuje się zaokrąglonymi kształtami i subtelnymi liniami, natomiast Ultraviolette postawiło na muskularną, dynamiczną bryłę. Ostro zarysowane krawędzie, 14-calowe opony i kanciasta kanapa sprawiają, że model ten wygląda bardziej jak futurystyczny motocykl niż typowy skuter miejski.
Czytaj też: Przystępna cena, kosmiczna moc – Ultraviolette F99 rewolucjonizuje rynek motocykli
To pojazd zaprojektowany dla osób, które chcą się wyróżniać. Stylizacja sprawia, że Tesseract jest równie nowoczesny, co agresywny, a jego charakterystyczne elementy z pewnością przyciągną wzrok na ulicy.
Pierwszy skuter z radarem i lusterkami Omnisense
Największym wyróżnikiem Tesseracta są zainstalowane w nim zaawansowane systemy. Skuter został wyposażony w zintegrowany radar, co jest absolutną nowością w tym segmencie. System ten ostrzega kierowcę o pojazdach znajdujących się w martwym polu oraz wykrywa szybko nadjeżdżające samochody, co zwiększa bezpieczeństwo podczas jazdy.
Czytaj też: Sportowy elektryk za 7000 zł? Ola Electric pokazuje nowy motocykl
Jednym z najbardziej innowacyjnych rozwiązań są lusterka Omnisense, które wyświetlają w czasie rzeczywistym informacje o obiektach wokół skutera. Technologia ta wspomaga kierowcę w zmianie pasa, ostrzegając przed pojazdami nadjeżdżającymi z dużą prędkością. Dodatkowo Tesseract jest wyposażony w przednią i tylną kamerę, pełniącą funkcję rejestratora jazdy, a także system dynamicznej kontroli stabilności.

Na pokładzie znajduje się również 7-calowy wyświetlacz TFT z nawigacją, możliwością bezprzewodowego ładowania smartfona oraz dostępem do informacji o parametrach jazdy. Skuter został wyposażony w tempomat, asystenta parkowania oraz asystent ruszania pod górę, które do tej pory były zarezerwowane głównie dla samochodów.

Pod względem technicznym Tesseract nie pozostawia złudzeń co do swoich sportowych ambicji. Napędza go silnik elektryczny o mocy 20,1 KM (15 kW), co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej wynoszącej 125 km/h. Przyspieszenie od 0 do 60 km/h zajmuje zaledwie 2,9 s, co czyni go jednym z najszybszych skuterów elektrycznych dostępnych na rynku.
Dostępne będą trzy wersje baterii: 3,5 kWh z zasięgiem 162 km, 5 kWh zapewniająca 220 km oraz 6 kWh pozwalająca przejechać nawet 261 km na jednym ładowaniu. Dzięki technologii szybkiego ładowania, bateria może zostać naładowana od 0 do 80 proc. w mniej niż godzinę, co eliminuje jeden z największych problemów użytkowników elektrycznych skuterów – długi czas ładowania.

Jednym z najbardziej zaskakujących aspektów Tesseracta jest jego stosunkowo niska cena. Model będzie dostępny w następujących przedziałach cenowych: dla pierwszych 10 000 klientów cena wyniesie 1380 dol., następnie dla kolejnych 50 000 egzemplarzy wzrośnie do 1495 dol., a później osiągnie standardowy poziom 1667 dol.
Dodatkowo Ultraviolette oferuje standardową gwarancję na trzy lata (75 000 km), którą można przedłużyć do pięciu lat lub nawet dwóch milionów kilometrów. Producent planuje rozpocząć dostawy Tesseracta w Indiach w pierwszym kwartale 2026 roku. Na razie nie ma oficjalnych informacji na temat ekspansji na rynki europejskie czy amerykańskie, jednak zainteresowanie modelem może skłonić firmę do globalnej premiery.