Nowy gravel na celowniku? Trek akurat wprowadził dwa nowe rowery specjalnie dla Ciebie

Trek po raz kolejny podnosi poprzeczkę na scenie rowerów gravelowych, wprowadzając dwa najnowsze modele do swojej oferty w postaci roweru Checkmate SLR i trzecią generację Checkpoint SL. Te nowe modele podkreślają zaangażowanie firmy w zaspokajanie zróżnicowanych potrzeb zarówno osób skupionych na prędkości, jak i miłośników przygód.
Nowy gravel na celowniku? Trek akurat wprowadził dwa nowe rowery specjalnie dla Ciebie

Trek zaprezentował nową rodzinę rowerów gravelowych. Oto wyścigowy Checkmate SLR i wszechstronny Checkpoint SL

Checkmate SLR został zaprojektowany specjalnie do wyścigów i dlatego czerpie inspirację z aerodynamicznej potęgi modelu Madone SLR Gen 8. Ten rower jest stworzony z myślą o prędkości, a Trek twierdzi, że może zaoszczędzić zawodnikowi prawie sześć minut na dystansie ponad 320 km w porównaniu do swojego poprzednika, czyli Checkpoint SLR. Charakteryzuje się nowymi kształtami rur „Full System Foil”, które porzucają starsze profile Kammtail na rzecz szerszych, bardziej płaskich rur, poprawiających aerodynamikę. To jednak nie koniec, bo projekt tego roweru uzupełnia jednoczęściowy mostek kierownicy Aero RSL, a więc identyczny jak w modelu Madone, który ukrywa wszystkie kable i przewody hydrauliczne, jeszcze bardziej poprawiając smukły, opływowy profil roweru.

Czytaj też: Tradycyjny i elektryczny rower w jednym. Będziesz na nim siedział, jak król, a i tak wszędzie dojedziesz

Tego typu dbałość o aerodynamikę nie bierze się znikąd, bo w przypadku takich rowerów wszystko projektuje się z myślą o wydajności na drodze, co tyczy się też utrzymywania możliwie najniższej wagi. Dlatego też Checkmate SLR jest niezwykle lekki, co potwierdza ważąca zaledwie 1223 gramy malowana rama w rozmiarze M/L, która jest zbudowana z najwyższej jakości włókna węglowego 800 OCLV. Rower jest również wyposażony w IsoSpeed Treka, czyli funkcję, która zwiększa elastyczność i wygładza nierówności nawierzchni, zapewniając bardziej komfortową jazdę bez utraty prędkości. Checkmate SLR toczy się na oponach o szerokości do 45 mm, ale po montażu błotników, maksymalna szerokość zmniejsza się do 38 mm.

Czytaj też: Desperacko potrzebujemy metod odzyskiwania metali rzadkich. Oto jedna z bardziej kontrowersyjnych

Dla tych, którzy cenią sobie wszechstronność i komfort ponad czystą prędkość wyścigową, Trek przygotował nową, bo trzecią już generację Checkpoint SL, której rama została zbudowana z włókna węglowego 500 OCLV średniej klasy. W efekcie Checkpoint SL jest nieco cięższy niż Checkmate, ale oferuje bardziej wytrzymałą konstrukcję, która jest idealna na terenowe przygody. Podkreśla to geometria Gravel Endurance samej ramy, opony o szerokości do 50 mm, liczne punkty montażowe na torby, bidony czy przedni bagażnik i obecność IsoSpeed, jak to miało miejsce w przypadku Checkmate SLR.

Czytaj też: Rowerzyści o tym marzyli. Shimano szykuje rewolucję na rynku

Trek Checkmate SLR jest dostępny w trzech wersjach, bo SLR 7 AXS, SLR 8 AXS i SLR 9 AXS w cenie odpowiednio 39999 zł, 39999 zł i 48999 zł. Oba modele są wyposażone w grupy napędowe SRAM AXS, ale droższy model SLR 9 posiada najwyższej klasy SRAM Red XPLR AXS z miernikiem mocy. Z kolei Checkpoint SL jest bardziej przyjazny dla budżetu, bo kupimy go już za 17899 zł, jeśli postawimy na wersję SL 5 AXS, 20499 zł w przypadku Checkpoint SL 6 AXS Gen 3 oraz 28999 zł w przypadku wersji SL 7 AXS, która oferuje zestaw SRAM Force XPLR AXS. Dla tych, którzy chcą dostosować swój rower, zarówno Checkmate SLR, jak i Checkpoint SL są dostępne poprzez program personalizacji Trek Project One, umożliwiając rowerzystom dostosowanie swoich rowerów do konkretnych potrzeb i preferencji.