Talaria MX5 Sting Pro to nie „zabawka” dla dużych chłopców, a pełnokrwisty motocykl elektryczny

Talaria MX5 Sting Pro to najwydajniejszy elektryczny motocykl terenowy na świecie, który jest sprzedawany w przystępnej cenie. Przeszedł on liczne modernizacje w porównaniu z poprzednimi modelami producenta.
Talaria MX5 Sting Pro /Fot. Talaria

Talaria MX5 Sting Pro /Fot. Talaria

Chociaż Talaria określa swoje modele jako “ebike”, nie są tu dwukołowe pojazdy z pedałami, które przychodzą na myśl, gdy mówimy o e-rowerach. MX5 Sting Pro to przedstawiciel dynamicznie rozwijającego się segmentu elektrycznych motocykli terenowych, idealnych także dla początkujących kierowców.

Talaria MX5 Sting Pro to motocykl elektryczny w przystępnej cenie

Firma wyposażyła swój najnowszy model w silnik montowany centralnie o mocy 5,5 kW, który osiąga moc szczytową 13,44 kW i wytwarza moment obrotowy 500 Nm. Silnik ma przeprojektowany wirnik, stojan i chłodzoną powietrzem obudowę. Oferuje również wiele poziomów hamowania rekuperacyjnego obsługiwanych za pomocą ręcznego przełącznika na kierownicy. Motocykl będzie dostarczany z fabryczną blokadą prędkości maksymalnej ustalonej na 32 km/h, choć można ją znieść i rozpędzić się w terenie do 80 km/h.

Czytaj też: Przejechał na motocyklu całe Indie i pobił rekord Guinnessa

MX5 ma akumulator 72 V/40 Ah, który składa się z ogniw Samsung 21700, zapewniający zasięg 100 km na jednym ładowaniu przy prędkości 25 km/h, który naturalnie znacznie spada przy pełnym przyspieszeniu. Hamowanie rekuperacyjne jest dostępne za pomocą przełącznika na kierownicy i można je regulować na czterech poziomach. Kolorowy wyświetlacz TFT pokazuje najważniejsze informacje dotyczące pojazdu – są dostępne trzy tryby jazdy.

Talaria MX5 Sting Pro /Fot. Talaria

Motocykl jest zbudowany wokół aluminiowej ramy 6061 T4/T6, oferuje wysokość siedziska 84 cm i zyskuje grubsze, bardziej komfortowe siedzisko. Prześwit wynosi 300 mm, chociaż kluczowe elementy są chronione, a kierowca korzysta z antypoślizgowych podnóżków MX.

Regulowany widelec z zawieszeniem pneumatycznym o skoku 220 mm oraz tylny amortyzator o ugięciu 85 mm powinny pomóc w pochłanianiu niektórych nierówności. Motocykl jest wyposażony w wytrzymały łańcuch i zestaw zębatek, 19-calowe koła z oponami terenowymi, wzmocniony tylny wahacz zaprojektowany tak, aby wytrzymać większą moc silnika, 4-tłoczkowe hydrauliczne hamulce z tarczami 220 mm i reflektor LED.

Model Talaria Sting MX5 Pro niedawno wprowadzono na rynek chiński, a w USA można go już kupić w sklepie Luna Cycle za 4700 dol. Nic jeszcze nie wiadomo, na temat dostępności w Europie.