Pasmo nieszczęść
Kiedy: 15/12/1945
Liczba ofiar: 18
Prawdopodobne wyjaśnienie: utrata orientacji i brak paliwa
Niedługo po rozpoczęciu na Florydzie lotu ćwiczebnego piloci pięciu bombowców Avenger należących do amerykańskiej Marynarki Wojennej zgłosili awarię przyrządów nawigacyjnych – „wszystko było nie tak”. Błądzili, a gdy nocą wyczerpało im się paliwo, zniknęli w wodach Atlantyku. Wysłany na poszukiwania samolot z 13 osobami na pokładzie eksplodował.
Przeoczenie pilota?
Kiedy: 28/12/1948
Liczba ofiar: 32
Prawdopodobne wyjaśnienie: awaria elektryczności
Samolot Douglas DC-3 znajdował się 80 km na południe od Florydy, niedaleko Miami, gdy z niewyjaśnionych przyczyn zniknął z radarów. Szczątków pojazdu i ciał ofiar nigdy nie odnaleziono. Przypuszcza się, że pilot wystartował z San Juan w Portoryko z rozładowanymi akumulatorami, co doprowadziło do awarii elektryczności.
W opłakanym stanie
Kiedy: 4/2/1963 (ostatni kontakt)
Liczba ofiar: 39
Prawdopodobne wyjaśnienie: zły stan techniczny
Ostatni rejs tankowca SS Marine Sulphur Queen, który przewoził w zbiornikach 15 tysięcy ton płynnej siarki, rozpoczął się w Beaumont w Teksasie. Przyczyn katastrofy na wodach Cieśniny Florydzkiej nigdy nie ustalono, chociaż amerykańska Straż Wybrzeża stwierdziła, że okręt nie powinien był wypłynąć na morze ze względu na bardzo zły stan techniczny.
Rejs na ekrany
Kiedy: 1/12/1925
Liczba ofiar: 32
Prawdopodobne wyjaśnienie: sztorm na pełnym morzu
Wypełniony węglem masowiec SS Cotopaxi płynął z Hawany w kierunku Charleston w USA. Trzeciego dnia rejsu kapitan zgłosił przez radio obecność wody w ładowni. Okręt zniknął bez śladu. W edycji specjalnej „Bliskich spotkań trzeciego stopnia” Stevena Spielberga bohaterowie filmu znajdują wrak na pustyni Gobi w Mongolii.
Śmiertelna kraksa
Kiedy: 28/8/1963
Liczba ofiar: 10
Prawdopodobne wyjaśnienie: brak
Dwa odrzutowce KC-135 Stratotanker należące do amerykańskich Sił Powietrznych wystartowały z Florydy, żeby uzupełnić w locie paliwo trzem bombowcom B-47. Z niewyjaśnionych przyczyn latające cysterny zderzyły się w powietrzu podczas powrotu do bazy – i to w jasny dzień, bez sygnału alarmowego.
Powtórka
Kiedy: 17/1/1949
Liczba ofiar: 20
Prawdopodobne wyjaśnienie: awaria i eksplozja
Samolot Star Ariel zniknął gdzieś pomiędzy Bermudami a Jamajką. Rok wcześniej podobny do niego Star Tiger, również obsługiwany przez British South American Airways, przepadł na tym samym obszarze w tajemniczych okolicznościach. W obydwu przypadkach piloci nie zgłaszali żadnych nieprawidłowości. Szczątków nigdy nie odnaleziono.
Śladami przodków
Kiedy: 26/9/1955
Liczba ofiar: 5
Prawdopodobne wyjaśnienie: zła pogoda
Gdy natrafiono na jacht Connemara IV, dryfujący bez ani jednej osoby na pokładzie, uznano, że pasażerowie padli ofiarą huraganu Edith – jednego z trzech, które przeszły wówczas nad Atlantykiem. O wydarzeniu stało się jednak głośno przez porównanie z tajemnicą Mary Celeste – „statku widma” odnalezionego w podobnych okolicznościach w 1872 roku.
Jak kamień w wodę
Kiedy: 4/3/1918 (ostatni kontakt)
Liczba ofiar: 309
Prawdopodobne wyjaśnienie: brak
Zniknięcie okrętu USS Cyclops to największa strata poniesiona poza walką w historii amerykańskiej Marynarki Wojennej. Masowiec wypełniony 10 tysiącami ton węgla płynął z Rio de Janeiro w Brazylii w kierunku Baltimore w Stanach Zjednoczonych, lecz po zaopatrzeniu na Barbadosie zaginął bez śladu.
Koniec tajemnicy
Liczba wypadków w Trójkącie Bermudzkim jest porównywalna z innymi obszarami. Zdaniem amerykańskiej Straży Wybrzeża oraz brytyjskiej firmy ubezpieczeniowej Lloyd w tym rejonie nie ma nic szczególnego. Duży odsetek wypadków to efekt olbrzymiego ruchu. Co więcej, obszar ten narażony jest na sztormy i huragany. Silny Prąd Zatokowy, który osiąga prędkość 9 km na godzinę, utrudnia odnalezienie szczątków.