Standard UDH (Universal Derailleur Hanger) został stworzony z myślą o uniwersalności i bezpośrednim montażu przerzutek SRAM Transmission. Jednak jego konstrukcja, wymagająca grubych, płaskich dropoutów o dużej powierzchni, najlepiej sprawdza się w ramach karbonowych i aluminiowych. W przypadku stalowych i tytanowych ram zastosowanie UDH bywa trudne, ponieważ te ramy korzystają z mniejszych, bardziej kompaktowych haków, dostosowanych do wąskich rur tylnego trójkąta.
Czytaj też: Masz dość napędów rowerowych SRAM i Shimano? Sprawdź to cacko
Rozwiązaniem jest hak Almost-UDH – mniejsza, lżejsza i praktyczniejsza wersja standardowego UDH. Nowy hak jest o 15 proc. mniejszy, co umożliwia jego zastosowanie w ramach stalowych. Konstrukcja w całości wykonana z aluminium eliminuje plastikowe elementy obecne w standardowym UDH, zapewniając większą trwałość i precyzję zmiany biegów. Dodatkowym atutem jest możliwość stosowania z systemem SRAM Transmission oraz bagażnikami Tailfin, co czyni go idealnym rozwiązaniem dla rowerzystów przygodowych.
Almost-UDH to spełnienie marzeń właścicieli stalowych rowerów
Almost-UDH jest nie tylko lżejszy od oryginału, ale również łatwiejszy w montażu. Sour Bikes zdecydowało się na zastosowanie standardowego gwintu M12x1, co rozwiązuje problem niezgodności z osiami stosowanymi w niektórych rowerach wyposażonych w oryginalny UDH. Nowa konstrukcja eliminuje również problem złamań plastikowych elementów, które często występowały w standardowych wieszakach.
Czytaj też: Przerzutka rowerowa na całe życie. Madrone Jab zawstydza konkurencję
Sour Bikes nie zapomniało o potrzebach bikepackerów. Nowe osie dostosowane do współpracy z bagażnikami Tailfin oferują elastyczność montażu i możliwość korzystania z zarówno 12-mm, jak i 8-mm adapterów. Dzięki temu Almost-UDH spełnia wymagania rowerzystów szukających wszechstronnych i niezawodnych rozwiązań na długie wyprawy.
Od jesieni 2024 roku wszystkie nowe ramy Sour Bikes są wyposażone w Almost-UDH. Co więcej, każdy rower dostarczany jest z zapasowym hakiem, co zwiększa wygodę serwisowania. Rozwiązanie to nie tylko sprawia, że stalowe ramy stają się kompatybilne z najnowszymi technologiami, ale również udowadnia, że tradycyjne materiały mogą współgrać z innowacyjnymi standardami.
Sour Bikes udowadnia, że stalowe rowery nie muszą pozostawać w tyle za karbonowymi czy aluminiowymi odpowiednikami. Almost-UDH to nowoczesne podejście do klasycznych konstrukcji, które z pewnością znajdzie uznanie wśród miłośników rowerowych przygód i nowoczesnych technologii. Czy inni producenci pójdą w ich ślady? To pytanie, na które odpowiedź przyniesie przyszłość.