Skandal w Spotify narasta. Płacisz za usługę premium i dostajesz to

W ramach Spotify Premium dostajemy dostęp nie tylko do znacznie większej ilości treści oraz dodatkowych funkcji, ale przede wszystkim nie musimy słuchać reklam, które są codziennością użytkowników darmowej wersji serwisu. Od jakiegoś czasu jednak coś tutaj idzie mocno nie tak, bo subskrybenci skarżą się na reklamy pojawiające się podczas słuchania utworów oraz podcastów.
Skandal w Spotify narasta. Płacisz za usługę premium i dostajesz to

Spotify Premium z reklamami powraca. Nie, to nie nowy plan, a irytujący błąd

W zeszłym miesiącu było dość głośno o dziwnym problemie, z jakimś zaczęli zmagać się użytkownicy Spotify Premium. Chodzi mianowicie o reklamy, których w płatnej wersji serwisu w ogóle nie powinno być, tymczasem na oficjalnym forum społeczności można było przeczytać o naprawdę wielu przypadkach, gdzie pomimo regularnego opłacania miesięcznego abonamentu reklamy i tak się pojawiały. Szybko zaczęto się zastanawiać, czy nie jest to jakiś eksperyment Spotify – badanie rynku przed wycofaniem darmowej wersji i wprowadzeniem nowego planu z reklamami, ale tańszego od obecnego.

Czytaj też: Aplikacja Gmail zyskała właśnie nowe ulepszenie, które może ułatwić życie

Na szczęście teorie zostały obalone przez firmę, która dość sprawnie zareagowała, wskazując, że chodzi o błąd i odpowiednie zespoły już się nim zajmują. Ponadto przedstawiciel Spotify poprosił subskrybentów, którzy usłyszeli reklamy, o przesłanie bardziej szczegółowych informacji, takich jak model urządzenia, wersja systemu operacyjnego, wersja aplikacji (jeśli nie korzystają z serwisu w przeglądarce), rodzaj reklam i najlepiej też filmik przedstawiający problem. Zapytał też, czy podejmowali jakieś kroki w celu pozbycia się reklam, a jeśli tak, to jakie. Tak drobiazgowe podejście wskazało dobitnie, że mieliśmy do czynienia z czymś niezamierzonym, co na pewno uspokoiło trochę użytkowników.

Czytaj też: Google wprowadza nowy tryb AI w wynikach wyszukiwania

Ponadto po kilku dniach Spotify poinformowało o rozwiązaniu problemu:

Mamy dobre wieści od naszych zespołów – wdrożyliśmy poprawkę na problemy z wyświetlaniem reklam przez użytkowników Premium podczas słuchania muzyki. Różnica powinna być widoczna od razu.

Wygląda jednak na to, że cieszyliśmy się na wyrost, bo w tym tygodniu znów pojawił się link do strony wsparcia dla osób, które słyszą reklamy w warstwie Premium. Użytkownicy szybko odpowiedzieli, że znów ich doświadczają, a firma po raz kolejny przyjrzała się sprawie i po jakimś czasie oznaczyła błąd jako „naprawiony”. Tylko że nie mamy żadnej gwarancji, że on nie powróci, tak, jak poprzednim razem.

Czytaj też: Przełomowa zmiana w WhatsApp ułatwi komunikację podczas rozmów wideo

Jeśli z kolei nadal ktoś słyszy reklamy, Spotify poleca dość irytujący środek naprawczy, polegający na zalogowaniu się do aplikacji, a następnie wyjściu z niej i powtórzeniu 2 lub 3 razy, aż do uruchomienia synchronizacji z serwerem. To powinno zadziałać, ale czy zadziała na stałe? Trudno powiedzieć, zwłaszcza że w ostatnich latach ten problem pojawiał się co jakiś czas i nawet przypadek z lutego nie jest żadną nowością. Najwyraźniej serwis wciąż nie umie dojść do przyczyny usterki, a użytkownikom Spotify Premium pozostaje po prostu stosować się do zaleceń i liczyć, że któraś z wdrażanych poprawek w końcu zadziała na stałe.

Joanna MarteklasJ
Napisane przez

Joanna Marteklas