W grach wideo mamy zazwyczaj checkpointy – jeśli prowadzona postać zginie, akcja cofa się do takiego momentu. A gdyby można zastosować w każdej grze, w dowolnym momencie, możliwość powrócenia o zaledwie kilka sekund wstecz? Z pewnością granie stałoby się łatwiejsze, aczkolwiek pozostaje pytanie, czy nie byłoby wówczas zbyt łatwe?
Sony ma intrygujący pomysł – czy znajdzie uznanie graczy?
Ostatniego dnia października Sony złożyło patent w amerykańskim Urzędzie Patentowym. Gęsty żargon prawniczy opisuje czynność naciśnięcia lub przytrzymania wspomnianego przycisku “cofania” (w miejscu, w którym znajduje się przycisk „Udostępnij” na obecnym padzie PlayStation), a następnie natychmiastowego cofnięcia się albo w samej rozgrywce, albo w nagranym wideo. Wygląda to w ten sposób:
Przewijanie akcji w rozgrywce nie jest nowym pomysłem, ale zazwyczaj było powiązane z konkretnym tytułem oraz umiejętnościami gracza. Obok Prince of Persia mogę wymienić także Braid, który swego czasu narobił na rynku sporo zamieszania, zaś manipulacje czasem były jednym z jego najciekawszych rozwiązań. Powstaje zatem pytanie – czy Sony chce zastosować cofanie we wszystkich tytułach? A jeśli tak, czy wymagałoby to dodatkowej pracy deweloperów gier?
Tu trzeba zauważyć, że inspiracją dla Sony mogła być funkcja przewijania zintegrowana przez Nintendo z platformą emulacji Switch Online. PlayStation 5 mogłaby ją zaimplementować w nowoczesnych grach o pełnej mocy. Są to systemy, które można by również zastosować w grach na PC, choć wymagałoby to większej ilości pracy.
Czytaj też: Sony prezentuje swój najnowszy kompaktowy flagowiec. Oto Xperia 5 V
Warto jednak zauważyć, że opcja cofania byłaby niemożliwa do wykonania w rozgrywkach multiplayer, a to, czy deweloperzy chcieliby implementować w swoich produkcjach single player podobne rozwiązanie, pozostaje zagadką. No, ale póki co mamy do czynienia jedynie z pomysłem, który nie wiadomo, czy kiedykolwiek wejdzie w życie.