Jeśli chodzi o składane rowery, brytyjska firma Brompton Bicycle jest z pewnością najbardziej znaną i szanowaną marką w tej branży. Jej rowery są zaprojektowane tak, aby były łatwe do przenoszenia między różnymi środkami transportu, a także zwinne na ulicach. Podczas gdy 16-calowe koła poprzednich radziły sobie na ulicach, nie sprawdzały się w trudniejszym terenie. Dlatego Brompton wyposażył swoją serię G Line w 20-calowe koła z grubymi oponami Schwalbe.
Nowy składany rower elektryczny Brompton pozwoli wyjechać na szlak
G Line jest reklamowany jako “najbardziej wszechstronny rower na świecie” i obejmuje obie opcje: standardowy rower z 8-biegową piastą Shimano Alfine lub rower elektryczny z 4-biegową przerzutką i nowym 250-watowym silnikiem w tylnej piaście, który oferuje trzy poziomy wspomagania pedałowania.
Czytaj też: Nie uwierzysz, jakie to proste. Ten rower elektryczny zajmuje w bagażniku mniej miejsca niż wózek dziecięcy
345-watowa bateria roweru elektrycznego została “rygorystycznie przetestowana pod kątem niezrównanej niezawodności i bezpieczeństwa”. Jest ona umieszczona w torbie z przodu i szacuje się, że zapewnia zasięg 30-60 km na jednym ładowaniu – to niewiele w porównaniu z innymi składanymi rowerami elektrycznymi dostępnymi obecnie, ale powinno wystarczyć na większość codziennych dojazdów do pracy. W razie potrzeby, pełne ładowanie akumulatora zajmuje 4 godziny. Towarzysząca aplikacja mobilna może zapewnić przydatny panel sterowania, a także ułatwić aktualizacje systemu (dostępny jest opcjonalny uchwyt na telefon z blokadą quad-lock).
Każdy z nowych rowerów jest zbudowany wokół zupełnie nowej stalowej ramy, która jest dostępna w trzech rozmiarach, z regulowaną wysokością mostka i sztycy siodełka. Rowery G Line składają się do wymiarów 72 na 67 na 21 cm. Szersze, specjalnie zaprojektowane kierownice z ergonomicznymi uchwytami zapewniają “wyjątkową stabilność”. Siłę hamowania zapewniają hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro z tarczą 140 mm z przodu i 160 mm z tyłu. Rowery są również wyposażone w zintegrowane oświetlenie i błotniki. Standardowy model ma wagę początkową 13,9 kg, podczas gdy wersja e-bike zaczyna się od 16,1 kg.
Oba modele mają trafić do sprzedaży na początku przyszłego roku. Globalne ceny nie zostały jeszcze ujawnione, chociaż zgłoszenia z przedsprzedaży w Wielkiej Brytanii sugerują, że zwykły rower zaczyna się od 2399 funtów, a model elektryczny zostanie podniesiony do 3499 funtów.