Blix ma już w swojej ofercie składany rower elektryczny, a na pierwszy rzut oka Vika Flex i nowy Vika X wyglądają jak bliźniacze propozycje. Oba zbudowano na ramie ze stopu aluminium, a wymiary po złożeniu różnią się kosmetycznie – X składa się do 91,4 x 53,3 x 73,6 cm, a Flex jest o 1 cm mniejszy.
Czytaj też: Rower elektryczny, który zastąpi Twój samochód? Poznaj Hopper od Xtracycle
Nowy model waży 27,6 kg i chociaż nie jest przeznaczony do transportu towarów, jest dostarczany z tylnym bagażnikiem kompatybilnym z systemem mocowania MIK, o ładowności 141,5 kg (wliczając rowerzystę).
Blix Vika X to składany rower elektryczny, nie tylko do dojazdów do pracy
Tylna piasta mieści silnik o mocy 500 W, zapewniający moment obrotowy 55 Nm i trzy poziomy wspomagania pedałowania. Jest tu również tryb automatyczny, który dostosowuje moc silnika i 8-biegową przekładnię Microshift do możliwości rowerzysty oraz warunków otoczenia.
Czytaj też: Czy rower elektryczny może się zapalić?
Zamiast czujnika kadencji (niewielkiego urządzenia mocowanego na korbie, które precyzyjnie określa liczbę obrotów na minutę, czyli częstotliwość pedałowania) znajdziemy tu nowy “zaawansowany” czujnik momentu obrotowego, który zapewnia bardziej responsywne przyspieszenie do prędkości e-roweru klasy 2, wynoszącej 32 km/h. Można jednak “odblokować” prędkość maksymalną roweru klasy 3, wynoszącą 45 km/h. Rowerzyści mogą również skorzystać z przepustnicy obrotowej, aby dać nogom odpocząć podczas jazdy pod górę.
Za rurą podsiodłową znajduje się wyjmowana bateria o pojemności 614,4 Wh, która jest mniej więcej taka sama jak w modelu Flex, ale Blixowi udało się teraz uzyskać zasięg do 112,6 km na jednym ładowaniu, co powinno być więcej niż wystarczające na przeciętne dojazdy do pracy. Kolorowy wyświetlacz, który automatycznie dostosowuje się do natężenia światła otoczenia, może zapewnić szybkie sprawdzenie najważniejszych parametrów jazdy, a e-rower współpracuje ponadto z dedykowaną aplikacją mobilną.
Dopełnieniem specyfikacji są 20-calowe koła z 2,4-calowymi oponami odpornymi na przebicie, hydrauliczne hamulce tarczowe z tarczami 180 mm, elektroniczny klakson ostrzegający innych o naszym zbliżaniu się, światła mijania o natężeniu 120 luksów, a także tylne światło hamowania z kierunkowskazami. W zestawie znajdują się również plastikowe błotniki.
Pontus Malmberg, założyciel i dyrektor generalny Blix, mówi:
Ten nowy Vika X stanowi znaczący krok naprzód w naszej misji integrowania zdrowia i aktywności z codziennym życiem. Dzięki połączeniu najnowocześniejszej technologii i ulepszonych funkcji bezpieczeństwa jest to przekonujący wybór zarówno do dojazdów do pracy w mieście, jak i do jazdy rekreacyjnej.
Składany rower elektryczny jest certyfikowany zgodnie z normami bezpieczeństwa UL 2849 i jest dostępny w przedsprzedaży w czterech opcjach kolorystycznych za 1699 dol. Wysyłka zamówionych egzemplarzy ma rozpocząć się już w październiku.