Rower tradycyjny czy elektryczny? Teraz już nie trzeba wybierać

Wystarczy kilka minut, by zamienić swój tradycyjny rower w elektryczny – i równie szybko wrócić do jazdy bez wspomagania. Skarper DiskDrive to innowacyjne rozwiązanie, które czyni tę wizję rzeczywistością.
Skarper DiskDrive powstał we współpracy z Red Bull Advanced Technologies

Skarper DiskDrive powstał we współpracy z Red Bull Advanced Technologies

Brytyjska firma Skarper wprowadza na rynek nowoczesny zestaw konwersji rowerów na elektryczne, który zdobywa uznanie za innowacyjność i prostotę. Główne elementy to kompaktowy moduł silnika, akumulator i unikalny rotor DiskDrive, który zastępuje standardowy hamulec tarczowy. Rozwiązanie jest kompatybilne z większością rowerów wyposażonych w hamulce tarczowe, a instalacja zajmuje zaledwie kilka minut.

Czytaj też: Niesamowity Mihogo Air. Ten rower elektryczny ma większy zasięg niż niejeden samochód

Skarper DiskDrive został wprowadzony na rynek w Wielkiej Brytanii na początku tego roku, a teraz mogą go zamówić także mieszkańcy Unii Europejskiej (także Polacy). Cena nie należy do najniższych, ale takiej łatwości w obsłudze, jak w przypadku DiskDrive nie znajdziemy w żadnym innym zestawie do konwersji na rynku.

Skarper DiskDrive to najprostsza recepta na rower elektryczny

Sekret DiskDrive tkwi w unikalnym sposobie przenoszenia napędu. Moduł napędowy, zamontowany na ramie roweru, oddziałuje na specjalny rotor zamontowany przy tylnej piaście. Zestaw można w prosty sposób zdjąć, przywracając rower do pierwotnego stanu w zaledwie kilka minut.

Czytaj też: Rower elektryczny, który wniesiesz po schodach. Trek pokazał swojego nowego miejskiego czempiona

Jedyną potrzebną modyfikacją jest wymiana tylnej tarczy hamulca na DiskDrive. Następnie funkcja hamowania pozostaje w pełni sprawna, a nowa tarcza pozwala Skarperowi prowadzić rower. Ten kompaktowy moduł integruje wszystkie niezbędne komponenty e-bike, w tym silnik i akumulator.

Zamiana tradycyjnego roweru w elektryczny nigdy nie była tak prosta

Dzięki wbudowanemu czujnikowi DynamicClimb PAS Skarper wykrywa pochyłości i automatycznie dostosowuje wspomaganie. System stale monitoruje nachylenie drogi i zapotrzebowanie na moc, aby zapewnić odpowiedni poziom wsparcia. Bezprzewodowy czujnik łatwo mocuje się do korby, a elementy sterujące znajdują się z przodu urządzenia. Całość waży zaledwie 4,5 kg.

Na jednym ładowaniu DiskDrive pozwoli przejechać do 50 km (tryb ECO)

Cofając pedały 3 razy wprowadzamy Skarper do trybu pauzy. W takich okolicznościach układ napędowy jest włączony, ale nie zapewnia wspomagania pedałowania, co pozwala cieszyć się jazdą na rowerze jak zwykle i oszczędzać akumulator. Gdy ponownie potrzebujemy wsparcia, trik z pedałami powtarzamy, a napęd wychodzi z trybu uśpienia i wspomaga naszą jazdę.

Skarper DiskDrive działa zgodnie z przepisami europejskimi dotyczącymi e-bike’ów – oferuje moc 250 W, prędkość wspomagania do 25 km/h i moment obrotowy 45 Nm. Dzięki temu jest idealnym rozwiązaniem do jazdy miejskiej oraz na umiarkowanych wzniesieniach.

Akumulator zapewnia zasięg 30 km (tryb TURBO) lub do 50 km (tryb ECO). Pełne ładowanie trwa 2,5 godziny, a szybkie, 30-minutowe ładowanie wystarcza na 10-15 km. Rozwiązanie to szczególnie przypadnie do gustu osobom, które szukają ekonomicznych i ekologicznych opcji transportu miejskiego.

Zestaw jest dostępny w przedsprzedaży w cenie 1880 euro (ok. 8000 zł), a pierwsze dostawy zaplanowano na maj-sierpień 2025 r. Chociaż cena jest wyższa niż w przypadku niektórych gotowych rowerów elektrycznych, Skarper wyróżnia się możliwością łatwego demontażu oraz elastycznością, która przemawia do bardziej wymagających użytkowników.