Jak sześciopak dla rowerzystów. Sixpack Racing wkracza w świat graveli

Po ponad dwóch dekadach dostarczania wysokiej jakości komponentów do rowerów górskich, szczególnie w segmencie enduro i zjazdowym, Sixpack Racing rozszerza swoją ofertę o kompletną linię komponentów do rowerów gravelowych. Nowa seria obejmuje kierownice z włókna węglowego i aluminium, aluminiowe mostki, karbonową sztycę oraz dedykowaną owijkę, co czyni ją kompleksową propozycją dla miłośników przygód na mieszanych nawierzchniach.
Fot. Sixpack Racing

Fot. Sixpack Racing

Sixpack Racing od zawsze kojarzony był z rowerami górskimi, ale granice między dyscyplinami zaczynają się zacierać. Coraz więcej miłośników MTB sięga po rowery gravelowe, szczególnie na dłuższe wyprawy terenowe i bikepackingowe przygody.

Czytaj też: Cannondale SuperX 2025 – nowy wymiar wyścigowego gravela

Jak mówi Thomas Schröder z Sixpack Racing:

Gravel to dla nas naturalny kierunek rozwoju. Chcieliśmy stworzyć komponenty, które będą równie wytrzymałe co nasze produkty MTB, ale z myślą o długodystansowych wyprawach i komforcie jazdy.

Nowa linia komponentów Sixpack Gravel Series została zaprojektowana z myślą o trudnych warunkach terenowych, dalekich wyprawach i wszechstronności. Firma stawia na solidność, ergonomię i przystępną cenę, co czyni ją atrakcyjną opcją dla szerokiego grona rowerzystów.

Sixpack Racing z szeregiem komponentów do graveli

Sixpack wprowadza dwa zupełnie różne podejścia do kierownic gravelowych, zależnie od użytego materiału.

Karbonowa kierownica została zaprojektowana z inspiracji kierownicami MTB, oferując 11 mm podniesienia (tzw. riser), co odciąża dłonie podczas jazdy w górnym chwycie. Ma ona 75 mm zasięgu i 115 mm spadku w dolnym chwycie, a także 18-stopniowy rozstaw dolnych chwytów. Producent obiecuje lepsze tłumienie drgań dzięki 7,5-stopniowemu wygięciu do tyłu. Kierownica kosztuje 250 euro i waży 235 gramów w wersji 420 mm.

Czytaj też: Rondo wkracza w świat e-graveli. Ioon imponuje, a cena wcale nie taka straszna

Aluminiowa kierownica to z kolei bardziej agresywna geometria – 11 stopni nachylenia w dół i 8 stopni wygięcia do tyłu, co ma zmniejszać zmęczenie rąk podczas długich wypraw. Ma 70 mm zasięgu i 136 mm spadku. Kosztuje 65 euro, a jej waga to 355 gramów w szerokości 420 mm.

Fot. Sixpack Racing

Sixpack Racing stworzył również dedykowaną owijkę do rowerów gravelowych o grubości 3 mm i fakturze z drobnymi wypustkami, zapewniającymi pewny chwyt nawet w deszczu. Kosztuje ona 30 euro, waży 196 gramów i jest dostępna tylko w kolorze czarnym.

Fot. Sixpack Racing

Z kolei nowe mostki gravelowe Sixpack to minimalistyczna, płaska konstrukcja z kutego aluminium 6061-T6. Standardowa wersja kosztuje 70 euro, natomiast wersja zintegrowana (ICR) – 90 euro – jest kompatybilna z systemami Acros i oferuje uporządkowane prowadzenie kabli przez stery. Mostki dostępne są w długościach od 70 do 100 mm.

Fot. Sixpack Racing

Dodatkowo Sixpack oferuje opcjonalne uchwyty do montażu urządzeń (GPS, kamery, oświetlenia) bezpośrednio na mostku, w cenach od 15 do 20 euro.

Karbonowa sztyca Sixpack Gravel Seatpost CF, dostępna w trzech długościach (300, 350 i 400 mm), została zaprojektowana z myślą o tłumieniu drgań i wytrzymałości na trudnym terenie. Waży 192 gramy w wersji 350 mm i kosztuje 160 euro.

Fot. Sixpack Racing

Nowa linia komponentów Sixpack Gravel Series jest już dostępna bezpośrednio na stronie producenta oraz w partnerskich sklepach rowerowych.

Jak podkreśla znany gravelowy ultramaratończyk, Lars Pettersson:

Komponenty Sixpack są solidne, a nowe elementy gravelowe łączą w sobie ergonomię i trwałość, których potrzeba podczas wielodniowych wypraw. To świetny wybór dla rowerzystów, którzy oczekują niezawodności.
Marcin PowęskaM
Napisane przez

Marcin Powęska

Biolog, dziennikarz popularnonaukowy, redaktor naukowy Międzynarodowego Centrum Badań Oka (ICTER). Autor blisko 10 000 tekstów popularnonaukowych w portalu Interia, ponad 50 publikacji w papierowych wydaniach magazynów "Focus", "Wiedza i Życie" i "Świat Wiedzy". Obecnie pisze także na łamach OKO.press.