Sixpack Racing od zawsze kojarzony był z rowerami górskimi, ale granice między dyscyplinami zaczynają się zacierać. Coraz więcej miłośników MTB sięga po rowery gravelowe, szczególnie na dłuższe wyprawy terenowe i bikepackingowe przygody.
Czytaj też: Cannondale SuperX 2025 – nowy wymiar wyścigowego gravela
Jak mówi Thomas Schröder z Sixpack Racing:
Gravel to dla nas naturalny kierunek rozwoju. Chcieliśmy stworzyć komponenty, które będą równie wytrzymałe co nasze produkty MTB, ale z myślą o długodystansowych wyprawach i komforcie jazdy.
Nowa linia komponentów Sixpack Gravel Series została zaprojektowana z myślą o trudnych warunkach terenowych, dalekich wyprawach i wszechstronności. Firma stawia na solidność, ergonomię i przystępną cenę, co czyni ją atrakcyjną opcją dla szerokiego grona rowerzystów.
Sixpack Racing z szeregiem komponentów do graveli
Sixpack wprowadza dwa zupełnie różne podejścia do kierownic gravelowych, zależnie od użytego materiału.
Karbonowa kierownica została zaprojektowana z inspiracji kierownicami MTB, oferując 11 mm podniesienia (tzw. riser), co odciąża dłonie podczas jazdy w górnym chwycie. Ma ona 75 mm zasięgu i 115 mm spadku w dolnym chwycie, a także 18-stopniowy rozstaw dolnych chwytów. Producent obiecuje lepsze tłumienie drgań dzięki 7,5-stopniowemu wygięciu do tyłu. Kierownica kosztuje 250 euro i waży 235 gramów w wersji 420 mm.
Czytaj też: Rondo wkracza w świat e-graveli. Ioon imponuje, a cena wcale nie taka straszna
Aluminiowa kierownica to z kolei bardziej agresywna geometria – 11 stopni nachylenia w dół i 8 stopni wygięcia do tyłu, co ma zmniejszać zmęczenie rąk podczas długich wypraw. Ma 70 mm zasięgu i 136 mm spadku. Kosztuje 65 euro, a jej waga to 355 gramów w szerokości 420 mm.

Sixpack Racing stworzył również dedykowaną owijkę do rowerów gravelowych o grubości 3 mm i fakturze z drobnymi wypustkami, zapewniającymi pewny chwyt nawet w deszczu. Kosztuje ona 30 euro, waży 196 gramów i jest dostępna tylko w kolorze czarnym.

Z kolei nowe mostki gravelowe Sixpack to minimalistyczna, płaska konstrukcja z kutego aluminium 6061-T6. Standardowa wersja kosztuje 70 euro, natomiast wersja zintegrowana (ICR) – 90 euro – jest kompatybilna z systemami Acros i oferuje uporządkowane prowadzenie kabli przez stery. Mostki dostępne są w długościach od 70 do 100 mm.

Dodatkowo Sixpack oferuje opcjonalne uchwyty do montażu urządzeń (GPS, kamery, oświetlenia) bezpośrednio na mostku, w cenach od 15 do 20 euro.
Karbonowa sztyca Sixpack Gravel Seatpost CF, dostępna w trzech długościach (300, 350 i 400 mm), została zaprojektowana z myślą o tłumieniu drgań i wytrzymałości na trudnym terenie. Waży 192 gramy w wersji 350 mm i kosztuje 160 euro.

Nowa linia komponentów Sixpack Gravel Series jest już dostępna bezpośrednio na stronie producenta oraz w partnerskich sklepach rowerowych.
Jak podkreśla znany gravelowy ultramaratończyk, Lars Pettersson:
Komponenty Sixpack są solidne, a nowe elementy gravelowe łączą w sobie ergonomię i trwałość, których potrzeba podczas wielodniowych wypraw. To świetny wybór dla rowerzystów, którzy oczekują niezawodności.