Polska odpowiedź na ChatGPT – technologia SentiOne przyspiesza tworzenie botów z 3 dni do 3 godzin dzięki własnej generatywnej sztucznej inteligencji
Polski startup wspierający firmy w automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem zaawansowanej sztucznej inteligencji opracował własną technologię podobną do ChatGPT, ale różniącą się od niej przede wszystkim tym, że można wykorzystać ją w biznesie. Technologia SentiOne to generatywna sztuczna inteligencja, która wypowiada się w naturalny, swobodny sposób i wedle zapewnień twórców, jest godna zaufanie oraz nie podaje niesprawdzonych informacji. Opracowane rozwiązanie LLM (Large Language Model) sprawia, że oparte na nim boty potrafią komunikować się naturalnym, swobodnym i poprawnym językiem, ale najważniejsze jest to, że mają tutaj nie pojawiać się takie problemy, jakie zauważyć można podczas korzystania z ChatGPT. Chodzi o brak umiejętności osadzenia wypowiedzi w kontekście czy opieranie się na przypadkowych i niezweryfikowanych danych. Dzięki temu informacje podawane przez polskie rozwiązanie mają być wiarygodne.
Co istotne, efekt pracy SentiOne pozwala również na zautomatyzowanie procesu budowy nowych botów, skracając ten czas z 3 dni do zaledwie 3 godzin.
Odkąd pod koniec ubiegłego roku pojawił się ChatGPT, większość firm zaczęła zastanawiać się, jak wykorzystać tę nową supertechnologię. Nie ominęło to SentiOne. Patrząc na nasze doświadczenie oraz na zasoby – zbiory danych i zespół – nie miałem wątpliwości, że jesteśmy w stanie zbudować najlepszy tego typu model dla języka polskiego, eliminując jednocześnie wady oryginalnego rozwiązania i czyniąc go możliwym do wykorzystania przez firmy. Nasze boty rozumieją ludzkie intencje na poziomie 96 proc. – lepiej, niż niejeden prawdziwy człowiek. Konwersacyjna sztuczna inteligencja jest obecnie wykorzystywana głównie do automatyzacji obsługi klienta, m.in. przez banki, placówki medyczne i ubezpieczycieli. Bot stanowi element budowania wizerunku marki, musi być godny zaufania nie stanowić ryzyka dla firmy. I taka jest właśnie jest nasza technologia LLM. – mówi Bartosz Baziński, CEO SentiOne
Swoją konwersacyjną sztuczną inteligencję polski start-up trenował na ogromnych zbiorach zweryfikowanych danych z konkretnych branż, co pozwoliło na zapewnienie szerokiej wiedzy z różnych dziedzin i usunąć ryzyko przekazywania przez nią fałszywych danych. Jedocześnie technologia może samodzielnie interpretować informacje z dowolnej bazy wiedzy, co w praktyce oznacza to, że jest w stanie wyjaśnić w prosty sposób o co chodzi w regulaminie czy np. umowie ubezpieczeniowej albo kredytowej oraz odpowiedzieć na pytania. Rozmowa z tym chatbotem ma przypominać rozmowę z prawdziwym człowiekiem.
W takim przypadku SentiOne musiało zadbać też o zapewnienie jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa danych, skoro rozwiązanie ma służyć firmom. Dlatego będą one miały możliwość wdrożenia rozwiązania on-premise, czyli w prywatnej chmurze lub na własnej infrastrukturze serwerowej. Warto też wspomnieć, że bot oparty o LLM może przyjąć dowolny charakter lub sposób mówienia, wybrany odgórnie albo dostosowany do sposobu wypowiedzi osoby, z którą w danym momencie rozmawia, dzięki czemu sprawia jeszcze bardziej naturalne i przyjazne wrażenie.
SentiOne zaprasza do współpracy firmy, które chciałyby go przetestować i zbudować pilotażowego bota porozumiewającego się w języku polskim opartego o nowe rozwiązanie. Aktualnie LLM jest dostępny w języku angielskim, a polska wersja LLM jest w trakcie budowy i testów.
PS – po więcej materiałów najwyższej jakości zapraszamy na Focus Technologie. Subskrybuj nasz nowy kanał na YouTubie!