Nowa generacja Scott Addict RC jest najlżejszą w historii tej serii. Rama wykonana z włókna węglowego HMX SL waży jedynie 810 g, co czyni ją o 20 proc. lżejszą niż w poprzednich modelach. Dzięki temu, topowy wariant Addict RC Ultimate osiąga masę poniżej 5,9 kg, co czyni go jednym z najlżejszych rowerów szosowych na rynku. Producent zadbał o to, aby lekkość nie odbywała się kosztem wytrzymałości – rama spełnia wymagania zawodników WorldTour, którzy na co dzień jeżdżą na rowerach tej marki.
Scott Addict RC jest ultralekki, a przy tym niesamowicie wyposażony
Masa roweru Addict RC Ultimate jest wynikiem zastosowania zaawansowanych technologii i ultralekkich materiałów. Rama HMX-SL, będąca sercem konstrukcji, waży jedynie 600 g dzięki ścianom o grubości zaledwie 0,6 mm oraz innowacyjnej technice produkcji Polypropylene Molding Core, co pozwoliło na redukcję masy o 161 g w porównaniu z poprzednim modelem. Zintegrowany kokpit Syncros IC-R100-SL, lżejszy o 40 g od poprzedniej wersji, nie tylko zapewnia oszczędność wagi, ale również oferuje wbudowane narzędzie wielofunkcyjne, podkreślając praktyczność rozwiązania.
Czytaj też: Rowerowy powrót do przeszłości. Trek znowu zaskakuje!
Koła Syncros Capital SL40 ważą zaledwie 1170 g na parę, zachowując równowagę między lekkością a sztywnością. Całość dopełniają opony Schwalbe Aerothan, ważące zaledwie 169 g w rozmiarze 28 mm. Sprawdziły się one w Tour de France, co czyni je jednym z najlżejszych i najbardziej zaawansowanych komponentów w swojej klasie.
Warto dodać, że w projektowaniu nowego Addict RC szczególny nacisk położono na aerodynamikę. Konstrukcja ramy opiera się na analizach CFD i symulacjach w tunelach aerodynamicznych, co pozwoliło zoptymalizować kształt rur. Wewnętrzne prowadzenie przewodów i sztywność konstrukcji zapewniają zarówno mniejsze opory powietrza, jak i lepszą responsywność.
W nowym Addict RC zmieszczą się opony o szerokości do 34 mm, dzięki czemu można nazwać go jednym z najbardziej uniwersalnych ultralekkich rowerów szosowych na świecie. Taka wszechstronność pozwala użytkownikom dostosować sprzęt do różnych nawierzchni – od asfaltu po bardziej wymagające trasy żwirowe. W kontekście rosnącej popularności gravelowych wyścigów i dłuższych tras, jest to istotny krok naprzód.
Scott Addict RC 2025 jest dostępny w kilku wariantach, które różnią się osprzętem i ceną. Model Ultimate wyposażony jest w grupę osprzętu SRAM Red eTap AXS, karbonowe koła Zipp i elementy Syncros. Jest to wybór dla najbardziej wymagających kolarzy, gotowych zainwestować w sprzęt premium. Dla osób szukających tańszych opcji dostępne są modele zbudowane na ramie HMX (zamiast HMX SL), które oferują podobną geometrię, ale z wyższą masą całkowitą i bardziej przystępną ceną.
Scott Addict RC jest dostępny w pięciu wariantach:
- Addict RC 30 – od 4999 euro z napędem Shimano 105 Di2;
- Addict RC 20 – od 5999 euro z Shimano Ultegra Di2;
- Addict RC 10 – od 6699 euro z lżejszym kokpitem karbonowym;
- Addict RC Pro – od 8699 euro z Shimano Dura-Ace Di2;
- Addict RC Ultimate – od 12 999 euro z pełnym osprzętem SRAM Red AXS.
Addict RC Ultimate konkuruje z takimi modelami jak Specialized S-Works Aethos (6,34 kg), Trek Émonda SLR (4,9 kg) czy AX Lightness VIAL Evo Ultra (4,8 kg). Jednak w przeciwieństwie do ultralekkiego AX Lightness, Scott łączy lekkość z praktycznymi funkcjami, jak hamulce tarczowe czy miejsce na szersze opony, więc można powiedzieć, że to bardziej “uniwersalny” rower.