Gdzie Samsung traci, tam Huawei korzysta. Rynek składaków przeżywa zawirowania

Jesteśmy na świeżo po premierze kolejnego składaka firmy Huawei i kilka miesięcy po debiucie Galaxy Z Flip 6 oraz Galaxy Z Fold 6.  Firma badawcza Counterpoint Research przedstawiła nam raport dotyczący rynku składanych smartfonów w trzecim kwartale roku i co tu dużo mówić, Samsung musi się w końcu wziąć do roboty, bo inne firmy nie próżnują.
Gdzie Samsung traci, tam Huawei korzysta. Rynek składaków przeżywa zawirowania

Huawei pnie się w górę, a Samsung tylko traci

Południowokoreański gigant od lat nazywany jest królem składaków, jednak już od dłuższego czasu jego pozycja światowego lidera staje się coraz bardziej niepewna. Nie chodzi w zasadzie o to, że konkurencja depcze mu po piętach, a o fakt, że kiedy inne firmy zaliczają ciągłe wzrosty, Samsung wciąż traci. Dobrze pokazuje nam to najnowszy raport firmy badawczej Counterpoint Research za III kwartał tego roku. Mimo iż cały rynek zanotował spadek o 1% w porównaniu z analogicznym okresem z ubiegłego roku, to większość kluczowych producentów składaków może świętować nie lada sukces.

Czytaj też: Huawei MatePad Pro 13.2 2024 oficjalnie. Co oferuje nowy tablet?

Wzrosty sprzedaży są bowiem ogromne i w tym wypadku największym wygranym okazało się Xiaomi, notujące wzrost o 185% (kwartał do kwartału). Dzięki temu firma osiągnęła aż 6-procentowy udział w globalnym rynku sprzedaży składanych smartfonów, a trzeba tutaj zaznaczyć, że udało się to tak naprawdę za sprawą modelu Mix Flip, pierwszego składanego urządzenia, które firma wypuściła poza Chiny. Mimo tak dużego wzrostu Xiaomi zajmuje piąte miejsce, plasując się zaraz za motorolą (7% udziałów w rynku, wzrost o 164%). Trzecie miejsce zajął Honor, odnotowując wzrost o 121% i trzymając w garści 10% rynku.

Czytaj też: Seria Huawei Mate 70 zalicza premierę. Na pokładzie mnóstwo ulepszeń

Pierwsze dwa miejsca od dłuższego już czasu należą kolejno do Samsunga i Huawei. Jeszcze w III kwartale zeszłego roku, południowokoreańska firma miała aż 70% udziałów w rynku, jednak w tym kwartale zaliczyła ogromny spadek do 56% (o 21%). Huawei tymczasem wzmocnił swoją pozycję, zgarniając 15% globalnego rynku sprzedaży składaków i odnotowując wzrost o 23%. Nie jest to może tak spektakularny wynik, jak u pozostałych producentów, ale trzeba mieć na uwadze fakt, że Huawei nie oferuje usług Google, co potencjalnie może być ogromną przeszkodą.

Czytaj też: Oto Huawei Mate X6 – większe ekrany, smuklejsza konstrukcja i jeszcze lepsze aparaty

Mimo tego składaki Huawei zyskują na znaczeniu z każdym kolejnym kwartałem i można się spodziewać, że z czasem wyniki te będą jeszcze lepsze, a to za sprawą debiutującego przed kilkoma dniami Mate X6. Smartfon ten przyniósł ze sobą wiele ulepszeń, w porównaniu do tegorocznej generacji Z Flip i Z Fold od Samsunga. Gigant co prawda wprowadził również do wybranych krajów model Special Edition, jednak to najwyraźniej nie pomogło w pozyskaniu klientów. Ci wolą realne zmiany wprowadzane w ramach kolejnych generacji, a tego zdecydowanie Samsung im nie oferuje.