Wszystkich miłośników fotografii zapraszamy na PANEL DYSKUSYJNY, który odbędzie się 8 czerwca 2010 r. w Empiku Junior (ul. Marszałkowska 116/122, Warszawa). Uczestniczyć w nim będą wybrani członkowie jury, którzy udzielą wskazówek dotyczących fotografowania oraz podzielą się z Państwem swym doświadczeniem.
Uczestnicy Konkursu mogą zgłaszać zdjęcia w następujących kategoriach:
Kategorie National Geographic Polska: KRAJOBRAZ, LUDZIE, ZWIERZĘTA, FOTOREPORTAŻ; Kategoria Panasonic: PEJZAŻ POLSKI.
W każdej kategorii uczestnicy mogą zgłosić maksymalnie 5 zdjęć. Z wyjątkiem kategorii FOTOREPORTAŻ, do której można zgłosić od 3 do 6 fotografii. Łączna liczba przesłanych zdjęć nie może przekroczyć 20 sztuk. Do kategorii PEJZAŻ POLSKI można niezależnie zgłosić 5 zdjęć. Spośród nadesłanych prac jury wybierze finalistów, przyznając GRAND PRIX konkursu. Ponadto jury przyzna 1. miejsce i wyróżnienia w każdej kategorii tematycznej.
Na zwycięzców czekają prestiżowe nagrody: publikacja zdjęć na łamach magazynu National Geographic Polska, na stronach www.national-geographic.pl i www.lumisfera.pl. Zwycięzcy otrzymają także wysokiej klasy sprzęt audiowizualny i fotograficzny.
KONKURS W LICZBACH
5. edycja WKF (2009 r.): 12 020 uczestników nadesłało około 70 000 zdjęć; Najwięcej zdjęć w ubiegłorocznej edycji nadesłano w kategoriach: Krajobraz – 19 036 i Zwierzęta – 15 013; 4. edycja WKF r. (2008 r.): 4 400 uczestników nadesłało około 45 000 zdjęć; 3. edycja WKF r. (2007 r.): 4 815 uczestników nadesłało około 27 000 zdjęć; 2. edycja WKF r. (2006 r.): 7 120 uczestników nadesłało około 55 000 zdjęć; 1. edycja WKF r. (2005 r.): 6 500 uczestników nadesłało około 50 000 zdjęć; W sumie we wszystkich dotychczasowych edycjach konkursu wzięło udział prawie 35 000 uczestników, którzy nadesłali łącznie około 250 000 zdjęć.
Pomysł na zorganizowanie w 2005 r. Wielkiego Konkursu Fotograficznego uzyskał poparcie i został doceniony przez Towarzystwo National Geographic w Waszyngtonie. Redakcja otrzymała za to nagrodę uznania w kategorii Best New Produkt Launch Campaign. Zainspirowane polskim konkursem, Towarzystwo National Geographic organizuje od 2006 międzynarodowy konkurs fotograficzny, w którym może wziąć udział każda lokalna edycja magazynu.
W 2010 roku Wielki Konkurs Fotograficzny został ponownie nagrodzony przez Towarzystwo National Geographic (uznano go za najskuteczniejszy sposób na budowanie świadomości marki wśród czytelników – Brand Promotion Consumer Focus Award). Konkurs znalazł się również na liście „Top 10 sposobów marketingowych na zatrzymanie konsumenta” opublikowanej przez miesięcznik Press.