Trek nie chce zostać w tyle. Nowe modele Rail+ i Powerfly+ z silnikami Bosch

Trek prezentuje nowe modele Rail+ i Powerfly+ na sezon 2025 z przełomowym silnikiem Bosch CX, który ma transformacyjny wpływ na całą branżę rowerów elektrycznych.
Nowe rowery Trek na 2025 r.

Nowe rowery Trek na 2025 r.

Od momentu założenia marki Trek w 1976 r., amerykański producent rowerów stopniowo wspinał się po drabinie światowego kolarstwa. Dzięki szerokiej gamie produktów, w tym rowerom szosowym, rowerom górskim i rowerom dziecięcym, a także wsparciu licznych zespołów wyścigowych z różnych dyscyplin rowerowych, Trek zyskał globalne uznanie. W segmencie rowerów elektrycznych amerykańska marka wprowadza teraz dwa nowe modele na sezon 2025, co zbiega się z premierą najnowszego silnika Bosch Performance Line CX: Trek Rail+ i Trek Powerfly+.

Czytaj też: Nowy silnik Bosch Performance Line CX. Król napędów e-MTB ma się świetnie

Każdy rower jest skierowany do innej grupy docelowej: Rail+ jest przeznaczony dla rowerzystów szlakowych, którzy preferują trudne zjazdy i techniczny teren. Z kolei Powerfly+ został opracowany dla rowerzystów turystycznych i poszukiwaczy przygód, którzy szukają wszechstronnego roweru elektrycznego do użytku zarówno na szlaku, jak i poza nim. Sercem obu jest przełomowy silnik marki Bosch.

Trek Rail+ 2025

Wszystkie osiem wersji Rail+ jest wyposażonych w nowy silnik Bosch Performance Line CX i akumulator Bosch PowerTube o pojemności 800 Wh. Napęd jest sparowany z pilotem Bosch Mini Remote i kontrolerem systemu Bosch we wszystkich modelach. Rail+ jest również kompatybilny z Bosch Range Extender.

Rail+ 5 i Rail+ 8 opierają się na aluminiowej ramie, podczas gdy Rail+ 9.7, Rail+ 9.8 XT, Rail+ 9.8 GXS AXS i Rail+ X0 AXS, a także flagowy model Rail+ 9.9 XX AXS, mają ramę karbonową. Ceny Trek Rail+ zaczynają się od 24 599 zł za wersję Rail+ 5 i dochodzą do 57 999 zł za model najwyższej klasy.

Trek Rail+ 9.9 XX AXS T-Type Gen 5

Flagowy model Trek Rail+ 9.9 XX AXS jest wyposażony w widelec RockShox ZEB Ultimate o skoku 160 mm i amortyzator RockShox Super Deluxe Ultimate RC2T, generujący również 160 mm skoku. Bezprzewodowy układ napędowy SRAM XX Eagle AXS zapewnia precyzyjną zmianę przełożeń, a czterotłoczkowe hamulce SRAM MAVEN Ultimate z tarczami o średnicy 200 mm zapewniają mocne hamowanie. Ponadto Rail+ jest wyposażony w koła typu mullet (przód 29″, tył 27,5″), z wyjątkiem ramy w rozmiarze S, która wykorzystuje koła 27,5″ zarówno z przodu, jak i z tyłu. Rower jest dostępny w rozmiarach S, M, L i XL.

Trek Powerfly+ 2025

Trek Powerfly+ Hardtail jest dostępny w czterech konfiguracjach, a jego ceny wahają się od 14 699 zł za model podstawowy do 22 299 zł za wersję z najwyższej półki. Wszystkie modele mają aluminiowe ramy i koła 29″, z wyjątkiem rozmiaru S, który porusza się na kołach 27,5″. Powerfly+ 4 i Powerfly+ 4EQ korzystają z akumulatora 600 Wh, podczas gdy flagowy model Powerfly+ 6 i Powerfly+ 8 korzysta z większego akumulatora 800 Wh.

Trek Powerfly+ 8 to flagowy model w serii Powerfly+ Hardtail i – podobnie jak wszystkie modele z tej serii – jest wyposażony w aluminiową ramę, która integruje potężny akumulator Bosch PowerTube o pojemności 800 Wh. Ma koła 29″ i nowy wyświetlacz Bosch Kiox 300, a opcjonalny 250 Wh Bosch Range Extender pozwala rozszerzyć pojemność akumulatora do ogromnych 1050 Wh.

Trek Powerfly+ 8 Gen 5

Dzięki 12-biegowemu układowi napędowemu Shimano XT DEORE i czterotłoczkowym hamulcom Shimano DEORE z tarczami 200 mm jest przystosowany do radzenia sobie z każdym szlakiem. FOX dostarcza 120-milimetrowy widelec FOX 34 AWL.

Trek Powerfly FS+ 8 Gen 4

Z kolei Trek Powerfly+ FS jest wyposażony w te same opcje akumulatora i rozmiary kół, co wersja hardtail. Modele Powerfly+ z pełnym zawieszeniem są również kompatybilne z Bosch Range Extender. Ceny Powerfly FS+ wahają się od 20 099 zł do 31 299 zł.

Trek Powerfly FS+ 8 to flagowy model w serii Powerfly+ FS. Posiada zintegrowany akumulator 800 Wh i ramę ze stopu aluminium, a nowy silnik Bosch Performance Line CX zapewnia mocne wspomaganie. Silnik jest sparowany z wyświetlaczem Bosch Kiox 300. Zawieszenie składa się z widelca FOX Rhythm 36 o skoku 130 mm i amortyzatora FOX FLOAT Rhythm o skoku 120 mm. Bezprzewodowy układ napędowy SRAM GX Eagle AXS Transmission zapewnia płynną zmianę biegów, a za hamowanie odpowiadają hamulce SRAM DB 8 z czterema tłoczkami i tarczami o średnicy 200 mm.