Nowe rowery Specialized zrywają z nudą! Zaskakująco lekkie i niezwykle przystępne

Rowery elektryczne do dojazdów do pracy zwykle są dość ciężkie i nie oferują wiele wolności, gdy zjedziemy z utwardzanych dróg. Specialized chce to zmienić, efektem czego jest nowo zaprezentowana linia e-rowerów miejskich Turbo Vado SL Carbon z ramami z włókna węglowego.
Nowe rowery Specialized Turbo Vado SL Carbon /Fot. Specialized

Nowe rowery Specialized Turbo Vado SL Carbon /Fot. Specialized

Gamę Turbo Vado SL 2 Carbon tworzą dwa główne modele, a także elegancki model deluxe, którego produkcja ograniczona jest do zaledwie 250 sztuk. Wszystkie trzy rowery mają w pełni karbonową ramę, widelec i sztycę siodełka; zintegrowany z główką ramy amortyzator Future Shock 3.2 o skoku zawieszenia 20 mm; a także konstrukcję przypominającą rower górski, który sprawdzi się w każdych warunkach.

Nowe rowery miejskie Specialized zrywają z nudą

Podstawowy model w ofercie to Specialized Vado SL 2 Carbon 6.0, którego silnik zapewnia moment obrotowy 50 Nm i moc szczytową 320 W, zwiększając moc pedałowania rowerzysty do maksymalnej prędkości 45 km/h. Jest on zasilany przez zintegrowaną z rurą dolną baterię litowo-jonową o pojemności 520 Wh, której jedno ładowanie powinno wystarczyć na 5 godzin pracy – ale to zależy oczywiście od takich czynników, jak teren i poziom wspomagania elektrycznego.

Czytaj też: Elektryczne rowery Cube z innowacyjnym silnikiem. To para idealna

Vado SL 2 Carbon 6.0 toczy się na kołach DT Swiss G540 z oponami Specialized Hemisphere 700 x 47c z ochroną przed przebiciem. Jego 1-biegowy układ napędowy łączy przerzutkę i dźwignię zmiany biegów Shimano XT z łańcuchem i kasetą SLX. Siłę hamowania zapewniają hydrauliczne hamulce tarczowe TRP HD-R803.

Seria rowerów Turbo Vado SL Carbon została przygotowana do dojazdów do pracy, ale zrywa z nudą /Fot. Specialized

Inne cechy roweru obejmują uchwyty kierownicy Ergon GA30-S, siodełko Bridge Sport oraz zintegrowaną lampę przednią Lezyne Ebike Fusion o mocy 500 lumenów (wraz z tylnym światłem Specialized). Cały rower waży 15,98 kg w rozmiarze M i kosztuje 6000 dol.

Dla rowerzystów, którzy chcą roweru dojeżdżającego do pracy z odrobiną “czegoś” więcej, producent przygotował Vado SL 2 Carbon 6.0 Equipped. Ma niemal dokładnie taką samą specyfikację jak podstawowy 6.0, ale standardowo wyposażony jest w dodatkowe funkcje, takie jak podpórka, błotniki i tylny bagażnik – ten ostatni jest przeznaczony do obciążeń do 25 kg. Rower waży 17,99 kg i będzie kosztował 6500 dol.

Na koniec jest limitowana edycja Vado SL 2 Carbon LTD. Niektóre z ulepszonych funkcji obejmują koła Roval Terra z włókna węglowego; napęd SRAM z elektroniczną zmianą biegów, który obejmuje tylną przerzutkę Force XPLR AXS, kasetę XPLR XG-1251 i korbę FC S996 Carbon; hydrauliczne hamulce tarczowe SRAM Level Silver Stealth; siodełko Specialized Power Pro Mirror; plus markową kierownicę z włókna węglowego. LTD w rozmiarze M waży zaledwie 14,98 kg, ale trzeba za niego zapłacić 8000 dol.