Trek Rail+ 5. generacji. Więcej mocy, regulacji i komfortu na szlaku

Góry nie pytają o granice, a ścieżki nigdy się nie kończą – to my decydujemy, jak daleko chcemy zajść. Nowy Trek Rail+ 5. generacji to nie tylko rower elektryczny, a zaproszenie do przekraczania własnych możliwości.
Trek Rail+

Trek Rail+

Trek zaprezentował swoją najnowszą, piątą generację elektrycznego roweru górskiego Rail+. Ten popularny model zyskał szereg udoskonaleń, które czynią go jeszcze bardziej wszechstronnym i gotowym na najbardziej wymagające szlaki. Producent postawił na zwiększenie skoku zawieszenia, lepsze możliwości regulacji oraz najnowszą technologię napędu od Boscha. Nowy Rail+ jest dostępny w pięciu wariantach, z różnymi poziomami wyposażenia i cenami – od 5499 do 11 499 dol.

Piąta generacja Trek Rail+ to rower “wszystkomający”

Jedną z najbardziej zauważalnych zmian w nowym Rail+ jest zmiana geometrii oraz większy skok zawieszenia. Teraz zarówno przedni, jak i tylny amortyzator oferują 160 mm skoku, co zapewnia lepszą kontrolę i komfort na technicznych zjazdach. Dodatkowo, producent zdecydował się na konfigurację typu mullet, czyli połączenie 29-calowego koła z przodu i 27,5-calowego z tyłu. Takie rozwiązanie poprawia zwrotność i stabilność, zwłaszcza na stromych zjazdach.

Czytaj też: Trek nie chce zostać w tyle. Nowe modele Rail+ i Powerfly+ z silnikami Bosch

Kąt główki ramy został zmniejszony do 64,5 stopnia, co jeszcze bardziej poprawia właściwości jezdne w trudnym terenie. System Mino Link pozwala na łatwą regulację geometrii poprzez zmianę wysokości suportu oraz kąta główki ramy o pół stopnia. To sprawia, że użytkownicy mogą dostosować rower do swoich preferencji oraz charakterystyki trasy.

To już piąta generacja popularnego elektrycznego “górala” Treka

Nowy Rail+ został wyposażony w najnowszy silnik Bosch Performance Line CX, który oferuje moment obrotowy wynoszący 80 Nm. Silnik współpracuje z akumulatorem o pojemności 800 Wh, zapewniającym nawet do siedmiu godzin wspomagania. To duża zmiana w porównaniu z poprzednimi generacjami, szczególnie dla osób, które lubią długie wyprawy w góry. Dla osób, którym zależy na redukcji masy, dostępna jest również opcja zamontowania mniejszego akumulatora o pojemności 600 Wh. Natomiast dla tych, którzy potrzebują jeszcze większego zasięgu, Bosch oferuje dodatkowy akumulator PowerMore Range,

Silnik posiada inteligentny tryb eMTB z funkcją Extended Boost, który automatycznie dostosowuje poziom wspomagania do warunków na trasie. Dzięki temu rowerzysta nie musi manualnie zmieniać ustawień, a jazda pod górę staje się płynniejsza i bardziej naturalna.

Za najwyższy model Rail+ piątej generacji trzeba sporo zapłacić

Nowa generacja Rail+ otrzymała także udoskonalone zawieszenie, które dzięki systemowi flip chip pozwala na dostosowanie progresji tylnego amortyzatora. Można teraz wybrać ustawienie sprzyjające większej odporności na dobicia podczas skoków lub bardziej miękką charakterystykę, idealną na techniczne zjazdy.

Inżynierowie Treka zwiększyli także wartość anti-squat, co poprawia efektywność pedałowania. Z kolei zmniejszenie podstawowej progresji zawieszenia daje bardziej aktywne i responsywne odczucia podczas zjazdów. To udoskonalenie docenią zwłaszcza rowerzyści, którzy szukają roweru o wszechstronnych możliwościach.

Nowy Rail+ oferuje szereg rozwiązań zwiększających komfort jazdy. Kierownica została wyposażona w zintegrowany pilot Bosch LED Remote, umożliwiający intuicyjne sterowanie wspomaganiem oraz monitorowanie parametrów jazdy. Całość współpracuje z aplikacją eBike Flow, dzięki której użytkownik może m.in. dostosować poziomy wspomagania, śledzić statystyki tras oraz przeprowadzać aktualizacje oprogramowania.

Ale najtańszy model też daje mnóstwo frajdy z jazdy w terenie

Nowy Trek Rail+ 5. generacji jest dostępny w pięciu wersjach wyposażenia, dostosowanych do różnych potrzeb i budżetów. Najdroższy model, Rail+ 9.9 z karbonową ramą i napędem SRAM X0 AXS T-Type, został wyceniony na 11 499 dol. Średnia półka to m.in. Rail+ 9.7 z napędem Shimano XT za 7499 dol., natomiast najtańsza opcja – Rail+ 5 z aluminiową ramą i osprzętem Shimano Deore – kosztuje rozsądne 5499 dol. Każdy model wyposażono w zawieszenie RockShox, hamulce tarczowe i koła Bontrager, co gwarantuje wysoką jakość niezależnie od wybranej konfiguracji.

Wiele wskazuje na to, że piąta generacja Rail+ to propozycja dla szerokiego grona rowerzystów. Osoby, które szukają sprzętu na długie górskie wyprawy, docenią pojemny akumulator i inteligentny napęd Bosch. Z kolei entuzjaści technicznych tras znajdą w nowym modelu idealne połączenie stabilności, kontroli i responsywnego zawieszenia.

Marcin PowęskaM
Napisane przez

Marcin Powęska

Biolog, dziennikarz popularnonaukowy, redaktor naukowy Międzynarodowego Centrum Badań Oka (ICTER). Autor blisko 10 000 tekstów popularnonaukowych w portalu Interia, ponad 50 publikacji w papierowych wydaniach magazynów "Focus", "Wiedza i Życie" i "Świat Wiedzy". Obecnie pisze także na łamach OKO.press.