Nowa linia składa się z modelu L20 3.0 Boost, napędzanego silnikiem w piaście, oraz modelu L20 3.0 Pro, który wyposażony został w napęd środkowy. Oba modele już zadebiutowały w Europie, gdzie zgodnie z przepisami zostały wyposażone w silniki o mocy 250 watów zapewniające wspomaganie pedałowania do prędkości 25 km/h.
Tańszy z dwóch modeli (Boost) został wyposażony w tryb boost, który można aktywować kciukiem, a który wykorzystuje moment obrotowy wynoszący 75 Nm do ułatwienia startu. Rower zasilany jest akumulatorem o pojemności 648 Wh, który pozwala mu pokonać na jednym ładowaniu nawet 120 kilometrów, oczywiście przy najniższym poziomie wspomagania pedałowania. W przypadku wyboru ustawienia maksymalnego wspomagania pedałowania, zasięg spada do 85 kilometrów. Warto tutaj wspomnieć, że do roweru producent dołącza ładowarkę 8A, która pozwala uzupełnić akumulator do 100 procent w ciągu dwóch godzin.
Czytaj także: Tym elektrycznym rowerem przejedziesz pół Polski. Engwe LE20 zachwyca jeszcze czymś
Ważący 33,2 kg rower Engwe L20 3.0 Boost może przewozić do 150 kg, wliczając rowerzystę i wszelki dodatkowy ładunek. Jak zapewnia producent, amortyzowany widelec oraz tylny amortyzator są w stanie pochłonąć aż do 90 proc. drgań powstałych podczas jazdy po nierównym terenie. Warto jednak tutaj podkreślić, że wydatnie pomagają im w tym także 20-calowe koła obute w szerokie, 3-calowe opony.

Tym rowerem w trybie najniższego wspomagania przejedziesz na jednym ładowaniu nawet 140 kilometrów. W trybie najwyższego wspomagania pedałowania pokonasz nawet 96 kilometrów.
Rower elektryczny jest wyposażony w 3,5-calowy wyświetlacz LED na kierownicy. Producent wyposażył go także w moduł łączności Bluetooth, który umożliwia sparowanie go z telefonem i korzystanie z zaprojektowanej do tego aplikacji. Za bezpieczeństw rowerzysty odpowiadają w tym modelu hydrauliczne hamulce tarczowe wyposażone w podwójne tłoki i tarcze o średnicy 80 mm. Wypozażenie dopełnia tutaj także 7-biegowa przekładnia Shimano Tourney oraz oczywiście światło przednie i tylne.
Drugim z zaprezentowanych przez Engwe modeli z tej serii jest L20 3.0 Pro. Co do zasady mamy tutaj do czynienia z tym samym rowerem, jednak wyposażonym w mocniejszy silnik o momencie obrotowym wynoszącym 100 Nm zamontowany centralnie. Skoro silnik jest tu silniejszy, to i akumulator musi być większy. Producent zapewnia, że w trybie najniższego wspomagania pedałowania model Pro przejedzie 140 kilometrów, a przy najwyższym, piątym poziomie wspomagania wciąż godne uznania 96 kilometrów.

Czytaj także: Nowa generacja to mini rewolucja. Elektryczne rowery nabierają nowego sensu z Moustache Game
Warto tutaj zwrócić uwagę na to, że model Pro poza innym silnikiem wyposażony jest w moduł oferujący możliwość śledzenia roweru za pomocą sieci GPS. Co ciekawe, mimo mocniejszego silnika i większego akumulatora model Pro jest nieco lżejszy od modelu Boost. Jego masa to 32,8 kilograma.
Seria L20 3.0 oficjalnie zadebiutowała już na europejskim rynku. W polskim sklepie Engwe rower już są dostępne w sprzedaży. Cena modelu L20 3.0 Boost wynosi 5989 PLN. Bardziej zaawansowany L20 3.0 Pro kosztuje natomiast 7279 PLN.