Takiej ramy jeszcze nie widziałeś. Rower szosowy Raso jest nie tylko piękniejszy, ale i wytrzymalszy

Włoski producent ram z włókna węglowego Sarto stworzył nowe wykończenie Marble dla swojego roweru szosowego Raso. Nie tylko wygląda pięknie, ale wpływa na właściwości jedne maszyny.
Sarto Raso Marble /Fot. Sarto

Sarto Raso Marble /Fot. Sarto

Chociaż rama Marble początkowo miała po prostu “ładnie wyglądać”, marmurkowe wykończenie wpływa na wytrzymałość całej konstrukcji. Nowy proces umożliwia stosowanie przezroczystych barwników, więc sama rama jest dostępna w kilku wersjach kolorystycznych. Efekt końcowy jest spektakularny.

Ten rower ma przepiękną marmurkową ramę, ale trzeba za nią dopłacić

Wygląd Marble jest wynikiem dodania dodatkowej, ultracienkiej warstwy włókna węglowego BU45 na zewnątrz rury ramy, która jest całkowicie karbonowa. Podczas gdy reszta układu rur karbonowych jest regulowana przez maszyny, aby osiągnąć pożądane wymagania wytrzymałości i sztywności konstrukcji roweru, ta dodatkowa warstwa jest ręcznie nakładana.

Czytaj też: Nowy Voodoo Canzo wygląda “dziko” i nie kosztuje fortuny. To nie jest kolejny rower z marketu

Wyjątkowy wzór włókien wychodzący z formy jest zróżnicowany, dzięki czemu wykończenie każdej ramy, widelca i sztycy siodełka jest jedyne w swoim rodzaju. Sarto nazywa to “elementem typu zaskocz mnie”, który idealnie pasuje do ich ogólnego podejścia do budowy ram na zamówienie.

Rower Sarto Raso Marble w kolorze czarnym /Fot. Sarto

Enrico Sarto, CEO Sarto, mówi:

Zawsze myślimy o sposobach, w jakie możemy bawić się wyglądem naszych ram, z elementami, które być może tylko my możemy innowacyjnie wprowadzić jako producenci rowerów od włókna do wykończenia. Ponieważ wszystko produkujemy w naszej siedzibie głównej, jesteśmy w wyjątkowej pozycji, aby przesuwać granice tego, co jest możliwe dzięki materiałom kompozytowym. Podobnie jak wszystkie materiały kompozytowe, których używamy w Sarto, materiał został wyprodukowany przez jednego z naszych lokalnych partnerów tutaj, we Włoszech.

Mimo że początkowym celem była jedynie estetyka na zamówienie, wykończenie Marble zwiększa wytrzymałość i trwałość ramy karbonowej, przy bardzo niewielkim dodatkowym ciężarze. A testy Sarto wykazały, że cienkie wzmocnienie z włókna UD również zwiększa odporność roweru na drgania, nazywając to “bonusem powitalnym”.

Wykończenie Sarto Marble jest dostępne tylko w ich specjalnie zaprojektowanym aerodynamicznym rowerze szosowym Raso: dostępne w kolorze niebieskim, zielonym lub standardowym czarnym. Dopłata za wykończenie Marble w zestawie ram Raso to dodatkowe 350 euro ponad podstawowy jednokolorowy schemat malowania za 300 euro, a opcje barwienia kolorowego dodają kolejne 500 euro. Trzeba to doliczyć do standardowej geometrii 5160 euro lub 7350 euro w pełni spersonalizowanego zestawu ramy Raso Geo (rama karbonowa, widelec, stery, podkładki, mostek, kierownica, sztyca, 2 koszyki na bidony i osie przelotowe). Czas realizacji zamówienia to ok. 90 dni roboczych.