Pikantna mieszanka przygody i nowoczesności. Salsa Fargo 2025 serwuje nowy przepis na bikepacking

Salsa Cycles wprowadza odświeżoną wersję swojego kultowego roweru Fargo, łącząc nowoczesne technologie z niezawodnością cenioną przez miłośników bikepackingu od lat.
Salsa Fargo 2025

Salsa Fargo 2025

Salsa Fargo to rower, który przez lata wypracował sobie status legendy w świecie bikepackingu i jazdy terenowej. Jego początki sięgają 2008 roku, kiedy pojawił się w wersji stalowej, a 3 lata później dołączył do niego model tytanowy. Od tego czasu Fargo stał się ulubieńcem tych, którzy lubią zniknąć na wiele dni w dziczy. Na rok 2025 Salsa prezentuje kolejną aktualizację tego modelu, udoskonalając kluczowe komponenty i dopasowując rower do współczesnych standardów osprzętu gravelowego.

Co Salsa Cycles “ugotowała” na rok 2025?

Po raz pierwszy od 2017 roku Salsa Fargo przechodzi poważniejsze zmiany, choć jego charakter pozostaje niezmieniony. Nowością są płaskie mocowania hamulców (flat mount), które pozwalają na kompatybilność z najnowszymi gravelowymi grupami napędowymi, w tym Shimano GRX. Jest to możliwe dzięki nowym hakom Alternator 1.0, które umożliwiają montaż różnych napędów – od tradycyjnych biegów po systemy singlespeed czy nawet napęd paskowy Gates.

Czytaj też: Sour Bikes rewolucjonizuje stalowe ramy rowerów. Nowy hak “prawie-UDH” wkracza do gry!

Kolejną ważną aktualizacją jest zastosowanie widelca Cutthroat Carbon Deluxe, znanego z karbonowego modelu Salsa Cutthroat. Nie tylko wpisuje się on w nowoczesną estetykę roweru, ale także oferuje wewnętrzne prowadzenie przewodów i nowatorskie płytki ochronne. Te umieszczone po wewnętrznej stronie goleni elementy chronią karbon przed szlifującym działaniem błota, co dla miłośników jazdy w ciężkich warunkach ma kluczowe znaczenie.

Salsa Fargo z ważnymi usprawnieniami w modelu na 2025 rok

Rama Fargo 2025 pozostaje wierna swoim korzeniom – dostępna jest w dwóch odsłonach. Stalowa konstrukcja z potrójnie cieniowanej stali chromowo-molibdenowej zapewnia niezawodność i wytrzymałość, natomiast wersja tytanowa gwarantuje niższą masę i jeszcze większą odporność na korozję. Rower wciąż zachowuje swój uniwersalny charakter – ma otwory montażowe na liczne koszyki na bidony, torby i bagażniki, co czyni go idealnym wyborem dla bikepackerów i długodystansowych podróżników.

Specyfikacja techniczna również przeszła pewne unowocześnienia. Fargo ma teraz standard Boost (12×148 mm z tyłu i 15×110 mm z przodu), co poprawia sztywność i kompatybilność z nowoczesnymi komponentami. Rower zachowuje możliwość montażu zarówno napędów 1x, jak i 2x, a także paskowego napędu Gates. Prześwit na opony to imponujące 29 x 3.0″ (lub 27,5 x 3.0″ w mniejszych rozmiarach), co daje rowerzystom szeroki wachlarz możliwości dostosowania Fargo do różnych tras i warunków.

Salsa Fargo 2025

Nowa odsłona Salsa Fargo jest dostępna zarówno jako kompletny rower, jak i zestaw ramowy. W pełnym wyposażeniu otrzymujemy napęd Shimano GRX 1×12, kierownicę Salsa Cowchipper oraz koła WTB i25 na piastach Shimano, obute w opony Teravail Sparwood 29 x 2,2″. Całość została wyceniona na rozsądne 2999 dol. Dla tych, którzy wolą zbudować swój własny rower, dostępne są ramy w dwóch wariantach: stalowa za 1199 dol. i tytanowa za 3099 dol.

Ciekawostką jest fakt, że Salsa wciąż oferuje poprzednią wersję stalowego Fargo na 2024 rok – dla tych, którzy preferują klasyczne mocowania post mount i widelec Firestarter. Tę wersję można kupić za 999 dol. (rama) lub jako kompletny rower z napędem SRAM Apex 1 za 2599 dol.