Merida wprowadza na rynek odświeżony model eOne-Sixty SL, który wyznacza nowy standard dla lekkich rowerów elektrycznych MTB. Jego kluczową cechą jest silnik Bosch Performance Line SX, który zapewnia 55 Nm momentu obrotowego, zasilany akumulatorem o pojemności 400 Wh. Całość waży zaledwie 19,5 kg, co czyni go jednym z lżejszych rowerów elektrycznych w swojej klasie.
Merida eOne-Sixty SL – wyjątkowo lekki rower eMTB
Nowy eONE-SIXTY SL wykonany wyłącznie z włókna węglowego zawiera kilka kluczowych cech nagradzanych i niezwykle popularnych platform ONE-SIXTY i eONE-SIXTY Meridy, takich jak technologia flexstay i dopasowanie AGILOMETER. Technologia zawieszenia flexstay oznacza, że usunięto punkt obrotu, co zmniejsza potrzebę konserwacji i wagę, można ją regulować, aby działała z pełnymi kołami 29″ lub mieszanym ustawieniem typu mullet bez zmiany geometrii.
Czytaj też: Lekki jak zwykły rower, mocny jak bestia. Oto nowy Pivot Shuttle LT
Stworzenie ramy z ekstremalnie krótką rurą podsiodłową i wyposażając ją w sztyce o długim skoku (rozmiar obliczono przy pomocy obszernej bazy danych), pozwala kolarzom na zwiększenie rozmiaru (dla większej stabilności) lub zmniejszenie rozmiaru (dla większej zwinności) bez przeszkód spowodowanych niewystarczającym przekrokiem. Sztyce o określonym rozmiarze zostały wybrane zamiast tych z regulowanym skokiem ze względu na niższą wagę, która jest kluczowym elementem koncepcji eONE-SIXTY SL.
Wszystkie kable, w tym kable przerzutek, hamulców i sztycy regulowanej, wchodzą do ramy przez specjalnie zaprojektowaną osłonę sterów, co tworzy kokpit bez bałaganu i zmniejsza grzechotanie kabli. Sprawdzony system WIRE PORT można znaleźć w większości rowerów szosowych, górskich, szutrowych i z pełnym zawieszeniem. Używamy sterów ACROS Block Lock, aby zapobiec uszkodzeniu ramy przez obrót kierownicy w razie wypadku.
Model ten wyposażono także w nowoczesny system zawieszenia z 160 mm skoku zarówno z przodu, jak i z tyłu, co pozwala na lepszą kontrolę w trudnym terenie. Waga eOne-Sixty SL wynosi około 19,5 kg, co jest imponujące, biorąc pod uwagę fakt, że mówimy o rowerze elektrycznym.
Silnik Bosch Performance Line SX, zastosowany w eOne-Sixty SL, to jeden z najnowszych produktów niemieckiego giganta, oferujący zarówno dużą moc, jak i niską wagę. Jest to silnik dedykowany lekkim eMTB, który zapewnia płynne wspomaganie na trudniejszych szlakach. Zasilany akumulatorem o pojemności 400 Wh, rower osiąga imponującą wydajność, a dodatkowo można zwiększyć zasięg dzięki PowerMore, czyli zewnętrznemu akumulatorowi 250 Wh.
Merida eOne-Sixty SL jest idealnym wyborem dla tych, którzy szukają lekkiego, wydajnego i niezawodnego roweru elektrycznego do trudnych warunków terenowych. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym, rower oferuje znakomitą kontrolę i komfort w terenie, łącząc wydajność silnika Bosch z dynamiczną geometrią ramy.