Nie trzeba chyba nikogo przekonywać do tego, że rowery elektryczne bezustannie zyskują na popularności. Rowery nieco bardziej terenowe, przeznaczone nie tylko na szosę, ale także na trasy szutrowe, czyli rowery eRoad nie przekonywały jednak użytkowników równie szybko. Ostatnio jednak ten trend się zmienia i wielu producentów przygotowując swoje oferty na kolejny sezon, decyduje się wprowadzić modele przeznaczone na wszystkie rodzaje tras.
Czytaj także: Odkryj przyszłość jazdy górskiej z Jam². Ten elektryczny rower od Focus to rewolucja
Orbea Denna to właśnie taki model. Mamy tutaj do czynienia z rowerem nadającym się na szosy, jak i do jazdy terenowej. Nowatorski silnik RS Gen2 RC jest zoptymalizowany właśnie do wykorzystania podczas jazdy po szutrze.
Warto tutaj zwrócić uwagę na fakt, że silnik RS Gen2 RC to tak naprawdę znany silnik Shimano EP8, który Orbea udoskonaliła, wprowadzając do niego własne oprogramowanie i ustawienia lepiej wykorzystujące jego możliwości w mieszanym terenie.
Silnik oferuje dwa różne tryby pracy: Gravel i Gravel+. Pierwszy z nich przeznaczony jest do wykorzystania podczas jazdy po gładkiej nawierzchni. W takiej sytuacji rowerzysta może stabilnie utrzymywać wysoką kadencję, wykorzystując do tego przełożenia roweru. W trybie Gravel+ jednak rośnie moment obrotowy, dzięki czemu można go wykorzystać podczas jazdy po luźniejszym i bardziej nieprzewidywalnym terenie z dala od tras szosowych.

Określenie „gravel” funkcjonujące na rynku do określania rowerów znajdujących się na styku rowerów szosowych i górskich dla różnych rowerzystów oznacza co innego. Orbea Denna jest właśnie rowerem balansującym między tymi dwiema kategoriami. Część użytkowników będzie mogła go wykorzystać do jazdy po nawierzchniach asfaltowych, korzystając z wąskich opon, a część będzie montowała opony o szerokości do 50 mm, wykorzystując rower w terenie. Geometria ramy została tak zaprojektowana, aby jazda rowerem po nierównym terenie nie była powodem do stresu.
Czytaj także: Niczym sportowy samochód wśród e-bike. Ten nowy rower sprawi, że porzucisz samochód
Różni użytkownicy wykorzystują swój rower do różnych celów. Rozumiejąc to producent wyposażył Dennę w mocowania do błotników, bagażników, bidonów, oraz miejsca do zamocowania akcesoriów na górnej rurze.
W rowerze elektrycznym jednym z najważniejszych komponentów jest akumulator. W modelu Denna mamy do czynienia z baterią 420 Wh z ogniwami nowej generacji, które umożliwiły osiągnięcie wyższej gęstości energii w mniejszej i lżejszej obudowie. Efekt? W trybie Eco rower jest w stanie osiągnąć nawet 3500 m przewyższenia. Jeżeli komuś ten akumulator nie wystarczy, możliwe będzie zainstalowanie dodatkowego akumulatora zwiększającego zapasy energii o 210 Wh. Ów akumulator swobodnie zmieści się w uchwycie na bidon.

Warto tutaj także wspomnieć o tym, że użytkownicy Denny mogą z łatwością przełączać się między trybami wspomagania za pomocą lewej dźwigni hamulca.
Mamy zatem tutaj do czynienia z e-rowerem nadającym się praktycznie w każdy teren. Spodziewając się tego, że rowerzyści będą wykorzystywać rower także w terenie, producent wzmocnił najważniejsze punkty ramy, ale także zdecydował się na instalację zwężanej rury górnej, która pozwala na kontrolowane ugięcie, które z kolei pozwala na pochłanianie drgań.
Niezależnie od tego, czy trzymasz się gładkiego asfaltu, czy zapuszczasz się na leśne ścieżki, ten rower powinien sobie z nimi poradzić bez problemu.