Pivot Cycles to amerykańska firma specjalizująca się w produkcji wysokiej klasy rowerów górskich, m.in. cross-country, trail, enduro i zjazdowych. Została założona w 2007 r. przez Chrisa Cocalisa, znanego w świecie rowerowym inżyniera i projektanta, który wcześniej pracował dla marki Titus Cycles. Od początku działalności Pivot Cycles wyróżniała się innowacyjnymi rozwiązaniami, szczególnie w zakresie zawieszenia, co pozwalało jej zdobyć uznanie wśród wymagających rowerzystów i profesjonalnych kolarzy.
Czytaj też: Rocky Mountain Element z technologią Flex Stay – ewolucja rowerów idzie w dobrym kierunku
Shuttle LT 2025 kontynuuje ten trend i również ma w sobie sporo “innowacji”. Chociaż jest wyposażony w silnik Bosch o maksymalnej mocy 600 W i momencie obrotowym 85 Nm, jego waga jest na tyle niska, że prawie kończy w klasie “średniej” lub “lekkiej” eMTB. Shuttle LT ma również akumulator 750 Wh, więc nie poświęca pojemności, aby utrzymać niską wagę.
Pivot Shuttle LT to rower stworzony z myślą o wymagających trasach
Pivot Shuttle LT to nowoczesna maszyna do enduro o długim skoku zawieszenia, idealna na najtrudniejsze trasy i zjazdy. Rama z włókna węglowego zapewnia sztywność i lekkość, a układ zawieszenia DW-Link z 160 mm skokiem z tyłu oraz widelcem Fox 38 o skoku 170 mm umożliwia płynną jazdę nawet po stromych zboczach. Rower posiada również opcję zmiany ustawienia geometrii dzięki regulacji flip-chip, co pozwala na dostosowanie go do różnych stylów jazdy i preferencji.
Czytaj też: Rower szlakowy Calibre Bossnut “wraca z martwych”. Na takie ulepszenia czekaliśmy
DW-Link to zaawansowany system zawieszenia opracowany przez inżyniera Dave’a Weagle’a, stosowany w rowerach Pivot Cycles i kilku innych markach. Jego konstrukcja opiera się na dwóch równoległych przegubach, które pracują w sposób zsynchronizowany, aby zapewnić wyjątkową stabilność i efektywność pedałowania, niezależnie od warunków terenowych. Kluczową zaletą DW-Link jest redukcja „bujania” podczas pedałowania, co oznacza, że rowerzysta może mocno pedałować nawet na wyboistym terenie, bez utraty energii.
Sercem roweru jest zaawansowany silnik Bosch CX Race Limited Edition o mocy szczytowej 600 W i momencie obrotowym 85 Nm, który wyróżnia się szybkością reakcji i cichą pracą. Wbudowany akumulator 750 Wh zapewnia solidny zasięg, który można rozszerzyć za pomocą dodatkowego akumulatora PowerMore 250 Wh, co zwiększa całkowitą pojemność do 900 Wh – idealne rozwiązanie na długie dni w górach.
Shuttle LT dostępny jest w trzech wariantach: Team (12 999 dol.), Pro (10 999 dol.) i Ride (8699 dol.). Wersje Team i Pro oferują dodatkowe opcje, takie jak amortyzator Fox Live Valve za 1500 dol. oraz zaawansowane komponenty, w tym hamulce Shimano XTR. Model ten wyróżnia się również mieszanym zestawem kół (29-calowe z przodu, 27,5-calowe z tyłu), co poprawia przyczepność i zwinność na krętych ścieżkach.
Shuttle LT to e-rower dla wymagających osób poszukujących wszechstronności i niezawodności. Dzięki precyzyjnemu prowadzeniu i solidnym osiągom sprawdzi się zarówno na stromych podjazdach, jak i technicznych zjazdach, oferując wyjątkową jakość jazdy i długotrwałą moc na najtrudniejsze wyzwania terenowe.