Lekki jak zwykły rower, mocny jak bestia. Oto nowy Pivot Shuttle LT

Firma Pivot Cycles wprowadza na rynek nową wersję swojego topowego roweru eMTB. Mowa o modelu Shuttle LT, który doczekał się kilku ciekawych ulepszeń, dzięki czemu jest ciekawą propozycją dla tych, którzy nie uznają kompromisów w terenie.
Pivot Shuttle LT

Pivot Shuttle LT

Pivot Cycles to amerykańska firma specjalizująca się w produkcji wysokiej klasy rowerów górskich, m.in. cross-country, trail, enduro i zjazdowych. Została założona w 2007 r. przez Chrisa Cocalisa, znanego w świecie rowerowym inżyniera i projektanta, który wcześniej pracował dla marki Titus Cycles. Od początku działalności Pivot Cycles wyróżniała się innowacyjnymi rozwiązaniami, szczególnie w zakresie zawieszenia, co pozwalało jej zdobyć uznanie wśród wymagających rowerzystów i profesjonalnych kolarzy.

Czytaj też: Rocky Mountain Element z technologią Flex Stay – ewolucja rowerów idzie w dobrym kierunku

Shuttle LT 2025 kontynuuje ten trend i również ma w sobie sporo “innowacji”. Chociaż jest wyposażony w silnik Bosch o maksymalnej mocy 600 W i momencie obrotowym 85 Nm, jego waga jest na tyle niska, że prawie kończy w klasie “średniej” lub “lekkiej” eMTB. Shuttle LT ma również akumulator 750 Wh, więc nie poświęca pojemności, aby utrzymać niską wagę.

Pivot Shuttle LT to rower stworzony z myślą o wymagających trasach

Pivot Shuttle LT to nowoczesna maszyna do enduro o długim skoku zawieszenia, idealna na najtrudniejsze trasy i zjazdy. Rama z włókna węglowego zapewnia sztywność i lekkość, a układ zawieszenia DW-Link z 160 mm skokiem z tyłu oraz widelcem Fox 38 o skoku 170 mm umożliwia płynną jazdę nawet po stromych zboczach. Rower posiada również opcję zmiany ustawienia geometrii dzięki regulacji flip-chip, co pozwala na dostosowanie go do różnych stylów jazdy i preferencji.

Czytaj też: Rower szlakowy Calibre Bossnut “wraca z martwych”. Na takie ulepszenia czekaliśmy

DW-Link to zaawansowany system zawieszenia opracowany przez inżyniera Dave’a Weagle’a, stosowany w rowerach Pivot Cycles i kilku innych markach. Jego konstrukcja opiera się na dwóch równoległych przegubach, które pracują w sposób zsynchronizowany, aby zapewnić wyjątkową stabilność i efektywność pedałowania, niezależnie od warunków terenowych. Kluczową zaletą DW-Link jest redukcja „bujania” podczas pedałowania, co oznacza, że rowerzysta może mocno pedałować nawet na wyboistym terenie, bez utraty energii.

Pivot Shuttle LT prezentuje się niezwykle zadziornie

Sercem roweru jest zaawansowany silnik Bosch CX Race Limited Edition o mocy szczytowej 600 W i momencie obrotowym 85 Nm, który wyróżnia się szybkością reakcji i cichą pracą. Wbudowany akumulator 750 Wh zapewnia solidny zasięg, który można rozszerzyć za pomocą dodatkowego akumulatora PowerMore 250 Wh, co zwiększa całkowitą pojemność do 900 Wh – idealne rozwiązanie na długie dni w górach.

Pivot Shuttle LT Team

Shuttle LT dostępny jest w trzech wariantach: Team (12 999 dol.), Pro (10 999 dol.) i Ride (8699 dol.). Wersje Team i Pro oferują dodatkowe opcje, takie jak amortyzator Fox Live Valve za 1500 dol. oraz zaawansowane komponenty, w tym hamulce Shimano XTR. Model ten wyróżnia się również mieszanym zestawem kół (29-calowe z przodu, 27,5-calowe z tyłu), co poprawia przyczepność i zwinność na krętych ścieżkach.

Shuttle LT to e-rower dla wymagających osób poszukujących wszechstronności i niezawodności. Dzięki precyzyjnemu prowadzeniu i solidnym osiągom sprawdzi się zarówno na stromych podjazdach, jak i technicznych zjazdach, oferując wyjątkową jakość jazdy i długotrwałą moc na najtrudniejsze wyzwania terenowe.