Nowe oblicze e-MTB od Tout Terrain – rower Divide z przełomową konstrukcją

Firma Tout Terrain zaprezentowała nowy model roweru elektrycznego, który poradzi sobie z każdymi warunkami terenowymi. Nazwany na cześć trasy Great Divide MTB Route, Divide e-MTB składa się z aluminiowej ramy wyprodukowanej w Europie, w której znajduje się silnik Pinion Motor Gearbox Unit (MGU).
Tout Terrain Divide /Fot. Bikeradar

Tout Terrain Divide /Fot. Bikeradar

Kluczowym elementem roweru Divide e-MTB jest Pinion Motor Gearbox Unit (MGU), która łączy dwa najważniejsze elementy: skrzynię biegów Pinion i zintegrowany silnik elektryczny. Rozwiązanie to nie tylko eliminuje potrzebę stosowania zewnętrznego łańcucha lub kasety, ale także zapewnia lepsze rozłożenie masy, co korzystnie wpływa na dynamikę i równowagę roweru.

Tout Terrain Divide z przełomowym napędem MGU

Rama Divide e-MTB została zaprojektowana z myślą o wytrzymałości i optymalnej geometrii do jazdy terenowej. Wykonana z aluminium klasy lotniczej, rama jest solidna, a jednocześnie stosunkowo lekka, jak na rower tego typu. Zintegrowane przewody i minimalistyczny design podkreślają nowoczesny wygląd roweru, a także chronią elementy elektryczne przed uszkodzeniami.

Czytaj też: Dlaczego rząd powinien wspierać zakup rowerów elektrycznych, a nie samochodów?

Geometria roweru została zaprojektowana z myślą o wszechstronności – rower oferuje pewność na stromych zjazdach oraz stabilność na trudnych technicznie odcinkach. Bardziej wypłaszczony kąt główki ramy daje większą kontrolę nad rowerem, szczególnie podczas dynamicznej jazdy w trudnym terenie.

Jednym z wyróżników Divide e-MTB jest zastosowanie nowoczesnych technologii, takich jak zintegrowany wyświetlacz z informacjami o stanie baterii, prędkości, trybie wspomagania oraz bieżącym przełożeniu. System sterowania wspomaganiem pedałowania pozwala na dostosowanie pracy silnika do indywidualnych preferencji oraz warunków terenowych, co znacząco poprawia efektywność jazdy.

Rower Tout Terrain Divide /Fot. Tout

Biorąc pod uwagę, że rower jest obecnie dostępny w przedsprzedaży, a wysyłka rowerów nie jest spodziewana przed drugim kwartałem 2025 r., szczegóły dotyczące ramy i akumulatora są nadal skąpe. Wiemy, że aluminiowa rama jest zbudowana wokół 120-milimetrowego widelca amortyzowanego RockShox Pike, a rower będzie jeździć na 29-calowych oponach (prześwit nie został ujawniony).

Obecnie dostępny jest tylko jeden wstępnie skonfigurowany model do zamówienia w przedsprzedaży – Divide Select 5.1 za 7799 euro (w trzech rozmiarach).