Reap Type 300 to gravel inny niż wszystkie. Nie uwierzysz, jak szybko powstał

Jeszcze siedem tygodni temu był tylko pomysłem – dziś to prototyp, który wywołuje sensację. Reap Type 300 to gravel, który może odmienić całą branżę rowerową.
Reap Type 300 /Fot. Reap Bikes

Reap Type 300 /Fot. Reap Bikes

Brytyjska marka Reap Bikes, znana głównie z produkcji rowerów triathlonowych, wchodzi na nowe terytorium z innowacyjnym prototypem gravela – Type 300. Po raz pierwszy zaprezentowany podczas Rouleur Live, model ten redefiniuje pojęcie aerodynamiki w świecie szutrowych tras, oferując także innowacyjne podejście do technologii ram.

Gravel jak błyskawica – od pomysłu do prototypu w siedem tygodni

Reap Type 300 powstał w rekordowym tempie – od pomysłu do pierwszego prototypu upłynęło jedynie siedem tygodni. Inżynierowie marki, czerpiąc inspiracje z technologii stosowanych w rowerach triathlonowych, postawili na połączenie aerodynamiki z wszechstronnością niezbędną na zróżnicowanych nawierzchniach. Rama roweru wykonana jest w technologii monocoque z włókna węglowego i charakteryzuje się aerodynamicznymi rurami. Choć zastosowanie takich kształtów w gravelach może budzić kontrowersje, Reap przekonuje, że aerodynamika daje wyraźną przewagę także poza szosą.

Czytaj też: Prawdziwa bestia wśród graveli nadchodzi w styczniu

Ciekawostką jest “niewidzialna innowacja” – technologia ukryta w strukturze ramy, która pozwala na lepsze pochłanianie wibracji i poprawę komfortu jazdy bez dodatkowych komponentów, takich jak elastomery czy systemy zawieszenia. Jak twierdzi producent, tego rozwiązania nie widać, ale “czuć je od pierwszego kilometra”.

Reap Type 300 powstał w 7 tygodni /Fot. Reap Bikes

Type 300 oferuje przestrzeń na opony o szerokości do 50 mm, co czyni go wyjątkowo wszechstronnym. Tak duży prześwit w połączeniu z aerodynamiczną ramą pozwala na jazdę w różnorodnych warunkach terenowych, od lekkich szlaków po techniczne ścieżki szutrowe. Dodatkowo rower jest w pełni kompatybilny z elektronicznymi grupami osprzętu, co podkreśla jego nowoczesność i ukierunkowanie na wymagających użytkowników.

Proces stworzenia Type 300 zajął zaledwie siedem tygodni, co jest wyjątkowym osiągnięciem w branży rowerowej. Dzięki intensywnej współpracy inżynierów i projektantów, a także zastosowaniu zaawansowanych symulacji komputerowych, udało się szybko przejść od koncepcji do gotowego prototypu.

Chociaż Reap Type 300 to jeszcze prototyp, producent obiecuje, że wprowadzi go do sprzedaży /Fot. Reap Bikes

Prototyp zadebiutował na targach Rouleur Live, gdzie przyciągnął uwagę zarówno zawodników, jak i entuzjastów rowerów. Choć szczegóły techniczne, takie jak geometria ramy czy dokładna waga, pozostają tajemnicą, pierwsze opinie wskazują na ogromny potencjał Type 300. Na razie pozostaje on prototypem, ale producent “obiecuje”, że wprowadzi go do sprzedaży.

Jeśli rower faktycznie wejdzie do masowej produkcji, może stać się poważną konkurencją dla innych modeli na rynku graveli, takich jak Superior XR GR czy Cervélo Áspero. Wyjątkowa aerodynamika i innowacyjne podejście do konstrukcji mogą przyciągnąć zarówno zawodników, jak i entuzjastów rowerów szutrowych.