Właśnie rusza kampania pod hasłem Wybieram Siebie, która pokazuje, że aby osiągnąć szczęście i zdrowie, powinnyśmy postawić na równowagę, wsłuchać się w siebie i swoje potrzeby i po prostu siebie zaakceptować. Potwierdzają to wyniki badania prezentujące style życia Polek i to jak przekładają się one na poczucie szczęścia na co dzień.
Jak pokazuje badanie zrealizowane przez TNS Polska na zlecenie kampanii Wybieram Siebie* olbrzymia większość Polek czuje się szczęśliwa na co dzień (72%). Najbardziej zadowolone jesteśmy ze swojej sytuacji rodzinnej (75%) i stanu zdrowia (68%), natomiast trochę mniej ze swojego wyglądu (58%) i sytuacji zawodowej (56%). Poziom szczęścia różni się jednak od nastawienia i stylu życia Polek.
Jaki styl życia gwarantuje szczęście?
Badanie pokazuje, że najszczęśliwszą grupą kobiet są „świadome poszukiwaczki równowagi”. Aż 89% z nich twierdzi, że równowaga w życiu jest bardzo ważna. Są to równocześnie kobiety pewne siebie i znające swoją wartość (93%). „Nie popadam w przesadę i robię to, co dla mnie dobre” – tak mogłoby brzmieć ich motto. 96% z nich wierzy, że jeśli założy sobie jakiś cel, uda im się go zrealizować. 99 % wie, czego chce, potrafi nazywać i rozpoznawać swoje potrzeby. Pewne siebie, świadome poszukiwaczki równowagi – do tej grupy należy co piąta z nas.
Umiejętność utrzymania równowagi jest jednym z czynników, które odróżniają grupę najszczęśliwszą od tej najmniej szczęśliwej czyli „zagubionych pesymistek”. Wyróżniają się niezadowoleniem ze swojego życia i najniższą pewnością siebie: mniej niż połowa z zagubionych pesymistek czuje się szczęśliwa na co dzień (45%), tylko 28 % z nich jest pewna siebie i zna swoją wartość. Równowaga w życiu nie jest dla nich aż tak ważna, jak dla kobiet z pierwszej grupy, rzadziej też mają poczucie, że potrafią tę równowagę zachować. Dwóm trzecim kobiet z tego segmentu (60%) podejmowanie życiowych decyzji przychodzi z dużą trudnością.
Czy życie w równowadze może okazać się receptą na szczęście? Tak twierdzi 62% zapytanych Polek. W praktyce, ta kwestia jest jednak oczywiście nieco bardziej złożona. Poczucie szczęścia jest bowiem powiązane także z poczuciem własnej wartości i umiejętnością rozpoznawania i nazywania swoich potrzeb.
Właśnie dlatego powstała kampania Wybieram Siebie, która ma na celu wsparcie kobiet w dążeniu do szczęśliwszego życia i osiągania swoich celów.
– Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak podniosłaby się jakość naszego życia, gdybyśmy zadbały o harmonię. Mówiąc o harmonii mam na myśli taki stan, kiedy dbamy o równowagę we wszystkich aspektach życia zarówno jeśli chodzi o rodzinę, pracę, posiłki czy zdrowie, a przede wszystkim aspekt emocjonalny. Często w natłoku spraw do załatwienia i ról, jakie odgrywamy w ciągu dnia, zapominamy, by na chwilę się zatrzymać i zadać sobie pytanie: jak się czuję? Czy chcę dalej robić to, co robię i czy to jest dla mnie dobre? Czego teraz potrzebuję? Te pytania mogą pomóc w określeniu swoich potrzeb, a to kluczowa umiejętność w dochodzeniu do szczęścia. Jak wynika z badań, nie wszystkie Polki potrafią trafnie oceniać swoje potrzeby i podejmować decyzje – mówi Magdalena Chorzewska, psycholog, ekspert kampanii Wybieram Siebie.
Wybieram Siebie!
Myśl jaka przyświeca kampanii Wybieram Siebie, to założenie, że my same najlepiej wiemy, co jest dla nas dobre, co zapewnia nam szczęście i dobre samopoczucie. Właśnie z tego powodu powinnyśmy zatroszczyć się o siebie i podejmować decyzje, kierując się zdrowym rozsądkiem.
Manifest kampanii to kilka prostych zasad, dzięki którym nasze życie może stać się prostsze i szczęśliwsze:
- To ja wiem najlepiej, co dla mnie dobre.
- Dbam o siebie, bo chcę być szczęśliwa i zdrowa.
- Podejmuję decyzje w zgodzie ze swoimi potrzebami i „zdrowym rozsądkiem”.
- Potrafię zachować równowagę pomiędzy różnymi aspektami swojego życia – nie popadam w skrajności.
- Lubię swoje ciało i troszczę się o nie, bo chcę, by było zdrowe.
- Zachowuję równowagę pomiędzy obowiązkami a przyjemnością.
- Stawiam na harmonię pomiędzy pracą i wysiłkiem fizycznym a odpoczynkiem.
- Jestem tym, kim jestem. Nie muszę być idealna i dobrze mi z tym.
Więcej informacji na temat kampanii oraz porady ekspertów można znaleźć na stronie www.wybieramsiebie.pl.
* Badanie zrealizowane przez Kantar TNS dla The Coca-Cola Company w dniach 10-19 lutego 2017 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1000 Polek w wieku 18 lat i więcej, za pomocą wywiadów on-line (CAWI).