Na taką rewolucję czekaliśmy. Nowy akumulator ładuje się w 8,5 minuty!

Pierwszy na świecie akumulator do pojazdów elektrycznych z anodą wykonaną w 100 proc. z kompozytu krzemowego oferuje większą gęstość energii niż baterie obecne na rynku. Dzięki temu ładuje się w zaledwie 8,5 minuty!
Pięć minut ładowania wystarczy, by przejechać 300 km – nowy akumulator to zapewni /Fot. Unsplash

Pięć minut ładowania wystarczy, by przejechać 300 km – nowy akumulator to zapewni /Fot. Unsplash

ProLogium Technology, światowy lider innowacji w zakresie akumulatorów nowej generacji opartych na LCB, zaprezentował na Paris Motor Show 2024 baterię z anodą w 100 proc. wykonaną z kompozytu krzemowego. Ta najnowocześniejsza technologia, certyfikowana przez TÜV Rheinland, jest wdrażana we współpracy z niemiecką grupą FEV w celu opracowania ogniw nowej generacji.

Czytaj też: “Bezmasowy” akumulator obiecuje 70-procentowy wzrost zasięgu samochodów elektrycznych

Vincent Yang, założyciel i prezes ProLogium, mówi:

Nasza technologia akumulatorów nowej generacji skutecznie rozwiązuje wiele wyzwań w branży pojazdów elektrycznych. Naszym celem jest bycie firmą zmieniającą zasady gry na rynku, wstrzykującą nową energię do sektora pojazdów elektrycznych.

Ten akumulator pozwoli przejechać 300 km po 5-minutowym ładowaniu

Ogniwa litowo-ceramiczne (LCB) przewyższają tradycyjne baterie litowo-jonowe pod względem gęstości energii i wydajności ładowania. Wykorzystują one stałe elektrolity ceramiczne, które mają kilka zalet: są ognioodporne i niepalne; wolniej się degradują, więc mają dłuższą żywotność, a także szybciej się ładują. Technologia ta jest rozwijana z myślą o przyszłych zastosowaniach w pojazdach elektrycznych (EV), ale także urządzeniach mobilnych.

Czytaj też: Jak brytyjska innowacja w akumulatorach może podwoić zasięg Twojego EV?

Firma ProLogium podała, że ich innowacyjny akumulator z anodą w 100 proc. wykonaną z kompozytu krzemowego osiąga obecnie “objętościową gęstość energii 749 Wh/l i grawimetryczną gęstość energii 321 Wh/kg, z prognozami wzrostu do 823 Wh/l i 355 Wh/kg do końca 2024 roku”.

Nowy akumulator LCB opracowany przez ProLogium /Fot. ProLogium

W porównaniu do tradycyjnej baterii litowo-żelazowo-fosforanowej (poniżej 200 Wh/kg) i baterii litowo-niklowo-manganowo-kobaltowej (NCM) (200-300 Wh/kg), ProLogium LCB przewyższyło je pod względem wydajności. Do końca obecnego roku różnica ma się zwiększyć do 77 proc.

Testy przeprowadzone przez TÜV Rheinland pokazują, że ogniwo może naładować się od 5 do 60 proc. w ciągu zaledwie 5 minut i osiągnąć 80 proc. w ciągu 8,5 minuty. Ma to ogromny wpływ na zasięg pojazdu, a także znacznie skraca czas ładowania. ProLogium buduje nowe akumulatory zgodnie z wizją “mała bateria, wielka przyszłość”, której celem jest ożywienie branży pojazdów elektrycznych poprzez zaoferowanie mocnego połączenia wydajności, osiągów i zrównoważonego rozwoju.

Dzięki zaledwie 66 proc. całkowitej pojemności energetycznej obecnych akumulatorów litowo-jonowych (z 83 kWh do 55 kWh), ProLogium obniżyło masę pojazdu o 300 kg. Odbije się to pozytywnie na zasięgu takiego samochodu, bo po 5-minutowym ładowaniu będzie można przejechać ok. 300 km. To przewyższa obecny średni czas ładowania w branży wynoszący 30 minut i skraca czas oczekiwania o ogromne 83,3 proc.

Na Paris Motor Show 2024 firma ujawniła swoje strategiczne partnerstwo z FEV, aby pokazać, jak ich ogniwa są integrowane z EV. Współpraca oznacza również postęp ProLogium od produkcji części do pojazdów elektrycznych do opracowywania modułów i pakietów ogniw.