Badanie w tej sprawie zostało przeprowadzone przez Insight Lab i sugeruje, że najbardziej skłonni do realizacji postanowień są najmłodsi respondenci, czyli ci mający od 18 do 24 lat. W rzeczonej grupie postanowienia noworoczne miało aż 81% badanych.
Czytaj też: Odstawili alkohol na 18 dni. Zaskakujące, jak funkcjonował ich mózg po detoksie
Jeśli chodzi o konkretne pomysły, to największą popularnością cieszyły się wszelkie zmiany w zakresie aktywności fizycznej. 61% badanych stwierdziło, że zamierza uprawiać więcej sportu, 43% postanowiło zdrowiej się odżywiać, a 41% – więcej oszczędzać. Tuż poza podium uplasowali się, ci którzy planują systematycznie się badać, rzucić palenie bądź lepiej się wysypiać (33%).
Najczęściej tego typu pomysły pojawiają się w noc sylwestrową, kiedy to o zmianach myślało 29% badanych. Dwa tygodnie wcześniej współczynnik ten wyniósł 28%, a miesiąc wcześniej – 26%. Po nadejściu nowego roku, w pierwszych jego dniach, wśród ankietowanych 15% myślało o postanowieniach.
77% Polaków podejmuje postanowienia noworoczne
Jakie czynniki zazwyczaj przekonują nas do podejmowania postanowień? Zazwyczaj chodzi o poprawę samopoczucia, co dotyczyło 59% badanych, bądź zadbania o zdrowie – ten czynnik był decydujący dla 38% ankietowanych. W gronie osób planujących zdrowiej się odżywiać aż 42% odpowiadających chciałoby zmniejszyć udział mięsa w swojej diecie, a 7% całkowicie z niego zrezygnować.
Tego typu zmiany zazwyczaj oznaczają niemałe wyzwanie. Z danych dostarczonych przez Insight Lab wynika, że pierwsze trudności związane z przejściem na dietę roślinną występują już po dwóch tygodniach. 41% ankietowanych tęskni po takim czasie za “smakiem kotleta”, 36% przyznaje, że to trudniejsze, niż zakładali, a 35% wyraża zaniepokojenie tym, czy podołają w ogóle wyzwaniu. Co ciekawe, w akcji znanej jako Veganuary bierze udział serwis Pyszne.pl
Czytaj też: Niesamowite znalezisko w Łodzi. W czasie remontu natrafili na przedwojenne przedmioty
Chcemy wspierać i promować inicjatywy, które mają pozytywny wpływ na naszą planetę i nas samych, dlatego już po raz trzeci dołączamy do akcji Veganuary. Naszą rolę widzimy przede wszystkim w zapewnianiu naszym klientom szerokiego wyboru i budowaniu świadomości zalet diety roślinnej – współpracujemy z 13 tysiącami restauracji w całej Polsce – nasi klienci mogą liczyć na specjalne rabaty na dania bezmięsne oraz merytoryczne komentarze, które mogą pomóc wytrwać w styczniowym wyzwaniu. mówi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl