Stosunek do innowacji mamy dość ambiwalentny. Z jednej strony innowacyjność kojarzy się nam z nowoczesnością, korzyściami i wyższym statusem społecznym (tak odpowiedziała prawie połowa ankietowanych) z drugiej zaś budzi obawy i wątpliwości czy zostanie właściwie wykorzystana. – Wedle zasady lepsze jest wrogiem dobrego, do innowacyjności wolimy podchodzić ostrożnie. Ponad 1/3 uczestników badania nie wierzy, aby innowacyjne rozwiązania miały szansę na zastosowanie w praktyce. – komentują badacze z Millward Brown.
– Chcemy zmienić sposób myślenia o innowacjach – komentuje wyniki badania Marek Staniszewski, pomysłodaca Farmy Inwencji. – Dlatego stworzyliśmy przestrzeń do dzielenia się wiedzą
i wymiany doświadczeń na temat procesu twórczego i kretywnego myślenia. Nasza Farma Inwencji to dobra okazja do oswojenie się z innowacją. Zdolność dokonywania odkryć może posiadać każdy z nas. Ale zwiększa się ona w miarę, jak uwalniamy się od przesądów, klisz, nawykowych zachowań. Do tego właśnie chcemy przekonać uczestników Farmy – podsumowuje Marek Staniszewski.
***
Trzydniowe warsztaty, wykłady i seminaria w ramach Farmy Inwencji odbędą się dniach 22-24 listopada 2013 roku w hotelu Narvil w Serocku. Na uczestników czeka nietypowa formuła prowadzenia zajęć, m.in. rozgrzewki twórcze, pigułki teorii czy warsztaty z teatrem improwizowanym. Partnerami przedsięwzięcia są Szkoła Strategii Marki, a także Havas Worldwide Warsaw, Diferente, Fundacja Homo Inquietus.
Partnerem merytorycznym jest Millward Brown oraz Touch Ideas. Patronat medialny nad Farmą Inwencji objął miesięcznik Brief, oraz onet.pl, biznes.pl, marketingprzy kawie.pl i outdoor-media.co. Informacje o Farmie Inwencji oraz szczegółowy program można znaleźć na facebooku: www.facebook.com/pages/FARMA-INWENCJI, a także na stronie www.farmainwencji.pl.
*badanie przeprowadzone przez Millward Brown partnera Farmy Inwencji, październik 2013; 15+; n=1006