Polacy zdecydowali – jak soundbar, to tylko firmy Samsung

Powoli zbliżamy się do końca roku, więc to czas pierwszych podsumowań. Raport firmy badawczej GfK pokazuje nam tegoroczne preferencje zakupowe Polaków w kwestii soundbarów – wśród 10 najchętniej kupowanych modeli, aż siedem ma na sobie logo Samsunga. To pokazuje, że soundbary południowokoreańskiego giganta wciąż cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród Polaków.
Polacy zdecydowali – jak soundbar, to tylko firmy Samsung

Soundbary Samsung nieustannie cieszą się ogromnym zainteresowaniem na polskim rynku

Coraz częściej dbamy o odpowiednia jakość dźwięku podczas oglądania czy grania. Polacy zwracają uwagę nie tylko na telewizory i jakość wyświetlanego na nich obrazu, ale również na dźwięk. Chcąc uzyskać jak najlepsze wrażenia, decydują się na zakup soundbara, czyli zewnętrznego systemu audio, który wzbogaca wrażenia dźwiękowe, niezależnie od tego, czy gramy w gry na konsoli, oglądamy mecz ulubionej drużyny, czy też kolejny odcinek ulubionego serialu. Samsung ma w swojej ofercie szeroką gamę różnorodnych soundarów w różnych przedziałach cenowych, dzięki czemu każdy może znaleźć coś dla siebie, w zależności od swoich potrzeb, preferencji i budżetu.

Raport firmy badawczej GfK wykazał, że w tym roku w okresie od stycznia do sierpnia, wśród pierwszych dziesięciu najchętniej kupowanych soundbarów aż 7 stanowiły modele tego producenta. Z kolei, jeśli chodzi o wartość sprzedaży, to także aż 7 modeli firmy Samsung znajduje się w TOP 10. Najwyższą pozycję zajmuje przedstawiciel Q-Serii, czyli model HW-Q990, który charakteryzuje się Wielokanałowym Dźwiękiem przestrzennym 11.1.1. Oferuje 11 kanałów równomiernie rozprowadzających dźwięk, 1 głośnik niskotonowy i 4 skierowane ku górze sprawią, że dźwięk będzie się wydobywać z każdej strony, a przeżycia staną się jeszcze bardziej intensywne i realistyczne.

Zagłębiając się dalej w raport dowiadujemy się, że we wspomnianym okresie sprzedaż modeli z tylnymi głośnikami (HW-Q990 i HW-Q930) wzrosła o 6% w porównaniu z analogicznym okresem z zeszłego roku. Oznacza to, że już co 5. nabywca, decydujący się na zakup soundbara firmy Samsung, wybiera modele z najwyższej półki. Trudno się dziwić, bo w zestawie znajdziemy bezprzewodowe tylne głośniki, dzięki którym dźwięk przestrzennie będzie odbijać się od ścian i sufitu oraz rozwiązanie Q-Symphony pozwalające wykorzystywać jednocześnie głośniki telewizora i soundbara. Sprawia to, że we własnym domu możemy poczuć się jak w sali kinowej.

Warto pamiętać, że funkcjonalność soundbarów nie sprowadza się tylko do świetnej jakości brzmienia, bo urządzenia od Samsunga oferują znacznie więcej. Wśród licznych funkcji znajdziemy m.in. Q-Symphony, czyli jedna z najbardziej innowacyjnych technologii producenta. Umożliwia ona jednoczesną pracę głośników telewizora i soundbara, tworząc najwyższą synergię dźwięku. W swojej unowocześnionej wersji zapewnia zoptymalizowany dźwięk wszystkich kanałów, a sztuczna inteligencja, które tu nie zabrakło, poprawia obiekty dźwiękowe wyodrębnione z oryginalnego wejścia audio. Klientom najwyraźniej bardzo zależy na takich ulepszeniach, bo modele z Q-Serii czy Ultra Slim — wyposażone w te rozwiązania — stanowią 73% udziału w sprzedaży soundbarów Samsung. Funkcja Q-Symphony jest kompatybilna z telewizorami Samsung, takimi jak Neo QLED 8K AI TV, Neo QLED 4K, OLED, QLED czy The Frame.

Samsung zadbał też o to, by instalacja soundbara była łatwa i intuicyjna. Zamiast nieestetycznej plątaniny kabli możemy skorzystać z innowacyjnej funkcji Bezprzewodowego Dolby Atmos, dostępnej w modelach Q-Serii, Ultra Slim i S-Serii. Rozwiązanie to pozwala bezprzewodowo połączyć soundbar firmy z telewizorem i cieszyć się najlepszej jakości dźwiękiem, który będzie otaczał nas za zaprawą technologii Dolby Atmos.