Koniec z chaosem na poczcie. Wprowadzili zmiany, których nikt się nie spodziewał

Poczta Polska zainwestowała w remonty i przemeblowania. W pierwszym kwartale 2025 roku 335 placówek zmieniło się nie do poznania. Nie wyglądają już jak stragany z różnościami.
nowy wygląd placówki Poczty Polskiej

Źródło: Poczta Polska

Na poczcie można zrobić znacznie więcej niż tylko wysłać swoją korespondencję i odebrać awizo. Placówki Poczty Polskiej to także kioski z prasą, sklepy z zabawkami i różnymi drobiazgami, przy czym w wielu z nich panuje chaos – tygodniki są wymieszane z kalendarzami na bieżący rok, zabawki z pocztówkami, drogę do okienka zastawia stojak z magnesami na lodówkę, a w tym wszystkim gubią się śliczne znaczki kolekcjonerskie. Poczta Polska zamierza ten chaos uporządkować.

Ekspozycja towarów jak w Empiku

Poczta Polska wprowadziła standard ekspozycji towarów, które można na niej kupić. Pierwsze trzy miesiące 2025 roku przyniosły metamorfozę 335 placówek, co daje średnio 20 nowoczesnych placówek na województwo. Pojawiły się eleganckie półki, przywodzące na myśl wnętrze Empiku, gdzie czasopisma i magazyny są ułożone tematycznie i opisane. Ich układ ma zapewnić dobrą widoczność. łatwy dostęp do pism interesujących klienta i przede wszystkim łatwe poruszanie się po placówce. To szalenie potrzebne zwłaszcza tam, gdzie Poczta Polska zarządza mniejszymi lokalami.

Czytaj też: Sejm zdecydował: Poczta Polska jednak utrzyma monopol na listy z urzędów

Ponadto zmienia się oferta Poczty Polskiej. Z nowymi wytycznymi idzie także nowa zawartość na półkach. Poczta Polska nie wyjaśniła jednak, na czym konkretnie polegają zmiany i co postanowiła wymienić. Warto się rozejrzeć przy najbliższej wizycie w placówce. Nad zmianami pracowali menedżerowie z doświadczeniem w planowaniu przestrzeni w placówkach usługowo-handlowych oraz doświadczeni pracownicy Poczty Polskiej.

nowy wygląd placówki poczty polskiej
Źródło: Poczta Polska

Poza tym w placówkach pojawiła się nowa rola dla pracownika – tzw. frontman. To osoba, która aktywnie wspiera klienta w zakupach. Jej rolą jest polecanie produktów i pomoc w odnalezieniu tego, czego klient szuka. Takie osoby można spotkać w wielu nowoczesnych sklepach, na których wzorowała się Poczta Polska. Rolą tej osoby jest oczywiście także zachęcanie klienta, by wrócił po kolejne zakupy.

Poczta Polska informuje, że modernizacja placówek już przyniosła efekty. Średni wzrost prowizji netto osiągnął poziom 116,59 proc. w porównaniu do czasu przed modernizacją. Klienci również wydają się zadowoleni. Według badań Poczty Polskiej niemal 96 proc. odwiedzających placówki podoba się nowy wygląd placówek, a 91,5 proc. uważa, że asortyment jest lepszej jakości i bardziej zróżnicowany.

Docelowo zmienione zostaną oczywiście wszystkie placówki Poczty Polskiej. To część strategii przedsiębiorstwa na dopasowanie się do współczesnych wymagań klientów. Ma się poprawić także jakość obsługi klienta.