Wytrzymałe jak MTB, szybkie jak szosówki. Tak jeżdżą nowe opony Schwalbe

Nowe opony Schwalbe G-One RX Pro to przełom w świecie graveli – agresywny bieżnik, technologia prosto z wyścigów i zrównoważone materiały mają zrewolucjonizować jazdę w trudnych warunkach. Nie straszne im błoto, kamienie i prędkość!
Schwalbe G-One RX Pro

Schwalbe G-One RX Pro

Schwalbe, lider w segmencie opon rowerowych, wprowadza na rynek nowy model gravelowy – G-One RX Pro, który łączy szybkość jazdy na utwardzonych nawierzchniach z przyczepnością na luźnym żwirze, błocie i kamieniach. Model ten ma stanowić odpowiedź na coraz bardziej wymagające warunki tras gravelowych, łącząc cechy opony wyścigowej z właściwościami terenowymi.

Te opony zostały stworzone specjalnie do graveli

Schwalbe G-One RX wyróżnia się bieżnikiem, który łączy niskie opory toczenia na twardych nawierzchniach z doskonałą przyczepnością w trudniejszych warunkach, takich jak błoto czy luźny żwir. Model ten jest częścią serii G-One, która oferuje różne warianty, od szybkich opon G-One Speed po bardziej terenowe G-One Bite i Ultrabite. G-One RX plasuje się między nimi pod względem wszechstronności, co czyni ją uniwersalnym wyborem dla gravelowców poszukujących równowagi między wydajnością a trakcją.

Czytaj też: Schwalbe pożycza technologię opon ze świata motoryzacji i zapowiada rewolucję w kolarstwie górskim

Nowa opona Schwalbe G-One RX wykorzystuje innowacyjny bieżnik, w którym centralne klocki minimalizują opory toczenia, a boczne “łezki” zapewniają lepszą stabilność i trakcję podczas pokonywania zakrętów, dodatkowo samoistnie oczyszczając się z błota i kamieni. Dzięki zaawansowanej mieszance Addix Race, stworzonej z recyklingowanej sadzy i naturalnego kauczuku Fair Trade, osiągnięto 10-procentowe zmniejszenie oporów toczenia przy zachowaniu trwałości. Zmieniona konstrukcja karkasu obejmuje dodatkową warstwę boczną oraz poszerzony pasek ochronny V-Guard, co znacząco zwiększa odporność na przebicia, jednocześnie nie podnosząc masy opony.

Schwalbe G-One RX Pro

Opona ta została oceniona jako jedna z bardziej wytrzymałych na przetarcia, choć w testach wskazano, że jej odporność na przebicia można zwiększyć dzięki konfiguracji bezdętkowej z odpowiednią ilością uszczelniacza. Bieżnik o różnej wysokości w centralnej i bocznej części zapewnia stabilność na zakrętach oraz komfort podczas szybszej jazdy po twardych nawierzchniach. Według wstępnych testów, jej zastosowanie jako tylnej opony w parze z bardziej agresywnym modelem z przodu może być optymalnym rozwiązaniem dla osób szukających niskiego oporu toczenia na dłuższych dystansach.

Schwalbe G-One RX Pro

G-One RX jest dedykowany do bardziej wymagających tras gravelowych. Sprawdza się na błotnistych ścieżkach, kamienistych szlakach oraz w luźnym żwirze. Schwalbe pozycjonuje ten model jako odpowiedź na potrzeby rowerzystów, dla których standardowe opony gravelowe były zbyt ograniczone, a modele MTB – zbyt ciężkie.

Opony są już dostępne w sprzedaży w wersjach 700×40, 700×45 i 700×50 mm, z możliwością wyboru bocznych ścianek w kolorze “tan wall” lub czarnym. Cena to 75 euro, co plasuje ją w segmencie premium.