Koniec przepłacania za opony szosowe. Continental rzuca wyzwanie konkurencji

Czy to koniec dylematów między jakością a ceną? Nowe opony Continental Grand Prix TR czerpią z technologii droższego modelu, ale kosztują znacznie mniej. Na taki ruch czekało wielu kolarzy!
Continental Grand Prix TR

Continental Grand Prix TR

Niemiecki producent opon Continental wprowadza do oferty nową oponę szosową – Grand Prix TR. To model średniej półki cenowej, który ma szansę przyciągnąć kolarzy szukających optymalnego stosunku ceny do jakości. Nowa opona bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach z flagowej serii Grand Prix 5000, ale kosztuje znacznie mniej, co czyni ją atrakcyjną alternatywą.

Continental Grand Prix TR – o takich oponach marzyło wielu kolarzy

Grand Prix TR to opona tubeless-ready, co oznacza, że można ją montować bez dętki, co redukuje ryzyko przebicia i poprawia komfort jazdy. Producent opracował także zupełnie nową czterowarstwową konstrukcję, która zapewnia większą ochronę przed uszkodzeniami, jednocześnie nie zwiększając znacząco masy opony. W porównaniu do modelu GP 5000, nowa Grand Prix TR ma niższą gęstość oplotu – 60 TPI zamiast 120 TPI, co może wpływać na jej trwałość i wytrzymałość w trudniejszych warunkach.

Czytaj też: Wytrzymałe jak MTB, szybkie jak szosówki. Tak jeżdżą nowe opony Schwalbe

Zmieniono również bieżnik, który – jak twierdzi Continental – jest inspirowany Lazer Grip, znanym z topowych modeli. Grand Prix TR będzie dostępna w czterech rozmiarach: 700x25c, 700x28c, 700x30c i 700x32c, co daje możliwość dopasowania opony do różnych stylów jazdy. Kolarze mogą również wybierać między klasyczną czarną wersją boczną a wariantem tan-wall (transparentnym), który zdobywa coraz większą popularność wśród miłośników stylu retro.

Nowe opony Grand Prix TR nawiązują do cenionego modelu Grand Prix 5000

Cena Grand Prix TR została ustalona na 62 euro (ok. 240 zł), co plasuje ją w segmencie średniej klasy opon tubeless-ready. W swoim segmencie cenowym nowa opona Continental będzie musiała stawić czoła mocnym konkurentom. W podobnej kategorii znajdują się opony Specialized S-Works Mondo, które można mieć już za ok. 230 zł i zbierają świetne recenzje za wszechstronność i wytrzymałość. Równie interesującą alternatywą są opony Teravail Telegraph “Durable”, które wyróżniają się solidnym poziomem ochrony przed przebiciami.

Nowe opony Grand Prix TR nie mają specjalnego pasa zabezpieczającego przed przebiciem

Jednym z potencjalnych minusów Grand Prix TR jest brak dedykowanego pasa ochronnego na przebicia, co może sprawić, że w trudniejszych warunkach opona będzie bardziej podatna na uszkodzenia niż niektóre modele konkurencji. Z drugiej strony, niższa cena i zastosowanie sprawdzonej technologii Black Chili mogą skłonić wielu kolarzy do wyboru właśnie tego modelu.

Nie każdy kolarz preferuje systemy bezdętkowe, dlatego Continental przygotował również wersję Grand Prix w klasycznej wersji clincher. W tej odsłonie opona otrzymała trójwarstwową konstrukcję, co kompensuje obecność dętki i zapewnia optymalne parametry jazdy. Model ten dostępny jest w dwóch rozmiarach – 700x28c i 700x30c, a jego cena to 46 euro, co czyni go przystępną opcją dla tych, którzy chcą skorzystać z nowych technologii Continental, ale w bardziej tradycyjnym wydaniu.

Marcin PowęskaM
Napisane przez

Marcin Powęska

Biolog, dziennikarz popularnonaukowy, redaktor naukowy Międzynarodowego Centrum Badań Oka (ICTER). Autor blisko 10 000 tekstów popularnonaukowych w portalu Interia, ponad 50 publikacji w papierowych wydaniach magazynów "Focus", "Wiedza i Życie" i "Świat Wiedzy". Obecnie pisze także na łamach OKO.press.