Niemiecki producent opon Continental wprowadza do oferty nową oponę szosową – Grand Prix TR. To model średniej półki cenowej, który ma szansę przyciągnąć kolarzy szukających optymalnego stosunku ceny do jakości. Nowa opona bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach z flagowej serii Grand Prix 5000, ale kosztuje znacznie mniej, co czyni ją atrakcyjną alternatywą.
Continental Grand Prix TR – o takich oponach marzyło wielu kolarzy
Grand Prix TR to opona tubeless-ready, co oznacza, że można ją montować bez dętki, co redukuje ryzyko przebicia i poprawia komfort jazdy. Producent opracował także zupełnie nową czterowarstwową konstrukcję, która zapewnia większą ochronę przed uszkodzeniami, jednocześnie nie zwiększając znacząco masy opony. W porównaniu do modelu GP 5000, nowa Grand Prix TR ma niższą gęstość oplotu – 60 TPI zamiast 120 TPI, co może wpływać na jej trwałość i wytrzymałość w trudniejszych warunkach.
Czytaj też: Wytrzymałe jak MTB, szybkie jak szosówki. Tak jeżdżą nowe opony Schwalbe
Zmieniono również bieżnik, który – jak twierdzi Continental – jest inspirowany Lazer Grip, znanym z topowych modeli. Grand Prix TR będzie dostępna w czterech rozmiarach: 700x25c, 700x28c, 700x30c i 700x32c, co daje możliwość dopasowania opony do różnych stylów jazdy. Kolarze mogą również wybierać między klasyczną czarną wersją boczną a wariantem tan-wall (transparentnym), który zdobywa coraz większą popularność wśród miłośników stylu retro.

Cena Grand Prix TR została ustalona na 62 euro (ok. 240 zł), co plasuje ją w segmencie średniej klasy opon tubeless-ready. W swoim segmencie cenowym nowa opona Continental będzie musiała stawić czoła mocnym konkurentom. W podobnej kategorii znajdują się opony Specialized S-Works Mondo, które można mieć już za ok. 230 zł i zbierają świetne recenzje za wszechstronność i wytrzymałość. Równie interesującą alternatywą są opony Teravail Telegraph “Durable”, które wyróżniają się solidnym poziomem ochrony przed przebiciami.

Jednym z potencjalnych minusów Grand Prix TR jest brak dedykowanego pasa ochronnego na przebicia, co może sprawić, że w trudniejszych warunkach opona będzie bardziej podatna na uszkodzenia niż niektóre modele konkurencji. Z drugiej strony, niższa cena i zastosowanie sprawdzonej technologii Black Chili mogą skłonić wielu kolarzy do wyboru właśnie tego modelu.
Nie każdy kolarz preferuje systemy bezdętkowe, dlatego Continental przygotował również wersję Grand Prix w klasycznej wersji clincher. W tej odsłonie opona otrzymała trójwarstwową konstrukcję, co kompensuje obecność dętki i zapewnia optymalne parametry jazdy. Model ten dostępny jest w dwóch rozmiarach – 700x28c i 700x30c, a jego cena to 46 euro, co czyni go przystępną opcją dla tych, którzy chcą skorzystać z nowych technologii Continental, ale w bardziej tradycyjnym wydaniu.