Nowe opony Hutchinson. Szybkie i niezawodne cały rok

Hutchinson wprowadza na rynek Blackbird Race – “najszybszą oponę w historii”, oraz Blackbird All Season, stworzoną dla rowerzystów, którzy nie boją się deszczu i zimna.
Nowe opony Hutchinson

Nowe opony Hutchinson

Francuski producent opon rowerowych Hutchinson zaprezentował dwa nowe modele opon bezdętkowych dla kolarzy szosowych: Blackbird Race i Blackbird All Season. Pierwsza z nich to najbardziej zaawansowana technologicznie i najszybsza opona w historii firmy, zaprojektowana we współpracy z zespołem WorldTour Intermarché-Wanty. Druga to propozycja dla rowerzystów, którzy oczekują wyjątkowej przyczepności, trwałości i odporności na kaprysy pogody.

Czytaj też: Koniec przepłacania za opony szosowe. Continental rzuca wyzwanie konkurencji

Oba modele rozwijają założenia serii Blackbird, wprowadzonej niespełna rok temu jako rewolucyjna linia wyścigowych opon szosowych. Nowe wersje wykorzystują technologię swojego poprzednika, ale wprowadzają jeszcze niższe opory toczenia, większą trwałość i lepszą ochronę przed przebiciami. To ewolucja, która daje zawodnikom i ambitnym amatorom jeszcze większą przewagę na trasie.

Nowe opony Hutchinson dla maksymalnej prędkości i na każdą pogodę

Hutchinson Blackbird Race to model, który producent określa mianem “najszybszej opony w historii”. Stworzona z myślą o peletonie WorldTour, cechuje się jeszcze mniejszym oporem toczenia i niższą masą niż dotychczasowe modele. Jej redukcja była jednym z kluczowych celów projektantów – wersja 700x28c waży jedynie 240 g, podczas gdy wcześniejsza była aż o 46 g cięższa. Dzięki tym ulepszeniom Blackbird Race konkuruje z czołowymi modelami na rynku, takimi jak Continental GP5000 S TR czy Vittoria Corsa Pro TLR.

Czytaj też: Wytrzymałe jak MTB, szybkie jak szosówki. Tak jeżdżą nowe opony Schwalbe

Hutchinson osiągnął ten efekt, redukując masę materiału używanego do budowy karkasu opony o 22 proc., a także zmniejszając grubość centralnej sekcji bieżnika o 23 proc. Nowa mieszanka gumy, nazwana Mach Tread Ultimate, została opracowana tak, aby poprawić zarówno prędkość, jak i przyczepność. Producent nie informuje jednak, czy cieńsza konstrukcja wpłynie na zmniejszenie trwałości opony. Zapewnia jednak, że model ten będzie wykorzystywany przez zawodników Intermarché-Wanty w większości wyścigów w sezonie, co sugeruje, że nie jest to opona zarezerwowana jedynie dla jazdy czasowej czy krótkich etapów.

Blackbird Race jest dostępna w rozmiarach 700x28c oraz 700x30c, na razie tylko z czarnymi bokami. Hutchinson zapowiada wprowadzenie szerszych wersji, kompatybilnych z obręczami hookless. Cena detaliczna wynosi 79,99 euro.

Hutchinson Blackbird All Season

Dla rowerzystów, którzy nie rezygnują z jazdy w chłodzie i deszczu, Hutchinson przygotował model Blackbird All Season. Jest to opona przeznaczona do jazdy w zmiennych warunkach, oferująca nie tylko świetne osiągi, ale także wyjątkową odporność na ścieranie i uszkodzenia. To produkt, który sprawdzi się zarówno w deszczu, jak i podczas chłodniejszych dni, gdy asfalt staje się bardziej śliski.

Aby to osiągnąć, producent zastosował podwójną mieszankę gumy. W centralnej części bieżnika znajduje się Mach Tech 3.0, zapewniający niskie opory toczenia, natomiast po bokach opony zastosowano nową mieszankę Safetread, która utrzymuje przyczepność nawet w ekstremalnie zimnych i mokrych warunkach. Dodatkowo, warstwa bieżnika została pogrubiona o 24 proc., co zwiększa jej trwałość i pozwala na przejechanie nawet 6000 km, a to o 2000 km więcej niż w przypadku standardowego Blackbirda.

Hutchinson Blackbird Race

Hutchinson zastosował również technologię Gridskin, która wzmacnia ściany boczne opony. Ta przypominająca skórę węża struktura, wcześniej stosowana jedynie w limitowanych edycjach, zwiększa odporność opony na przecięcia i uszkodzenia. Producent dodaje także dodatkowy pasek ochronny z poliamidu, który poprawia zabezpieczenie przed przebiciami. To sprawia, że Blackbird All Season jest jedną z najlepiej chronionych opon wyścigowych na rynku, łączącą wysokie osiągi z trwałością.

Model 700x28c waży 340 g, co czyni go konkurencyjnym wobec innych całorocznych opon premium, takich jak Continental GP5000 AS TR (343 g) czy Pirelli P Zero Race 4S TLR (344 g). Blackbird All Season jest dostępny zarówno w wersji tubeless, jak i clincher, w rozmiarach 700x28c, 700x30c i 700x32c. Wersja bezdętkowa kosztuje 69,99 euro, natomiast wariant clincher jest tańszy i kosztuje 49,99 euro.

Marcin PowęskaM
Napisane przez

Marcin Powęska

Biolog, dziennikarz popularnonaukowy, redaktor naukowy Międzynarodowego Centrum Badań Oka (ICTER). Autor blisko 10 000 tekstów popularnonaukowych w portalu Interia, ponad 50 publikacji w papierowych wydaniach magazynów "Focus", "Wiedza i Życie" i "Świat Wiedzy". Obecnie pisze także na łamach OKO.press.